Nagłówek Napis

KREATYWNIE W DOMU z " ŻABKAMI"

Propozycje zabaw dla grupy "ŻABEK" "Odkrywaj z nami kolorowy świat"

TEMAT TYGODNIA : "WITAJ WIOSNO!!"

WIOSENNE PĄCZKI

Kotki marcowe – słuchanie wiersza J. Kulmowej.

„Kotki marcowe” Joanna Kulmowa

Na wierzbie

nad samym rowem

– srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie

srebrnieją im futra kocie.

Plucha

i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

Mruczą:

– Nareszcie wiosna!

I sierść mają coraz srebrzystszą.

(Rozmowa na temat treści wiersza.)

Praca plastyczna „Bazie kotki”- kartka papieru , papierowe brązowe cienkie paski, brązowa farba, kawałki waty/ białej plasteliny/zamiast farby brązowej można użyć pasków z brązowego papieru; Watę można zastąpić białą plasteliną. Naklejamy/ malujemy brązowe paski na kartkę/kartce papieru, następnie naprzemiennie przyklejamy kulki waty/ plastelinki, zaczynając od góry, kończąc w połowie gałązki. Bazie kotki gotowe :)



 WITAMY POWRACAJĄCE PTAKI

„Maszeruje wiosna”- utrwalenie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

„MASZERUJE WIOSNA” K. Bożek- Gowik

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

 Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
 

Wiosna idzie – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny

(Jeżeli istnieje możliwość można dzieciom pokazać obrazki: skowronka, bociana i jaskółki)

„Wiosna idzie” Ewa Szelburg-Zarembina

 Przyleciały skowroneczki

 z radosną nowiną,

zaśpiewały, zawołały

 ponad oziminą:

– Idzie wiosna!

Wiosna idzie!

Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska 

w bielutkich kapotach,

klekotały, ogłaszały

 na wysokich płotach:

 – Idzie wiosna!

Wiosna idzie!

Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki

 kołem, kołujące,

figlowały, świergotały

radośnie krzyczące:

 – Idzie wiosna!

Wiosna idzie! Prowadzi ją słońce.

 „Ptasia zagadka” –  E. Stadtmüller

Przyleciał z Afryki

z wesołym klekotem:

– Witajcie kochani ,

już jestem z powrotem!

(bocian) 


PIERWSZE KWIATY- HIACYNT

„Hiacynt”- praca plastyczna do wyboru. Pomoce:

I WERSJA:  niebieska kartka papieru, na kartce narysowane 2 łodygi i liście hiacynta, dziecko koloruje kontur zielonymi kredkami, następnie formuje z plasteliny (białej lub fioletowej)kuleczki, które następnie przykleja wzdłuż łodygi (można narysować dziecku kropeczki wzdłuż łodygi).

 

II WERSJA- niebieska kartka,  paski zielonego papieru+listki wycięte z papieru będą łodygami naszego hiacynta, farba biała lub fioletowa.Dziecko przykleja łodygi i liście na dole kartki, kolejno paluszkiem stempluje płatki naszego hiacynta, ważne aby spod paluszków wychodziły kolorowe kółeczka. 


„WITAJ WIOSNO”

„Hej, zielona żabko”- osłuchanie z piosenką, zabawa muzyczno- ruchowa. Dzieci wykonują polecenia zawarte w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=GjAj8QALmv0

 Praca techniczna

„Pani Wiosna” – zabawa plastyczno-techniczna pobudzająca fantazję, niestety przez obecną sytuację nie mogliśmy pożegnać zimy i zrobić "Marzanny", dlatego też bardzo zachęcam do zrobienia kukiełki "Pani Wiosny" :)

Potrzebne materiały:

kukła na patyku, różne materiały, kwiatki, motylki i inne dostępne w domu materiały plastyczne.

Dzieci wspólnie z rodzicami  przystrajają Panią Wiosnę.


ZDROWIE NA WIOSNĘ.

 

„Gimnastyka rączek”- zabawa muzyczno-naśladowcza

Wersja wokalna:

https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

filmik z pokazywaniem

https://www.youtube.com/watch?v=bMhSrSrz48M

 

„Jak to wiosną bywa” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej.

Dzieci wykonują ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a dzieci wykonują określoną czynność:

Słońce – uśmiechają się;

Chmury – nadymają policzki;

Wiatr – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami;

Budzący się niedźwiedź – ziewają, rozciągają się;

Kapiąca woda z sopli – kląskają.

Propozycje zabaw ruchowych:

 – „Bociany” – dzieci poruszają się naśladując bociana. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie prostymi rękami i krzyczą „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

– „Żabki” – dzieci wykonują przysiad, ręce umieszczają między stopami, naśladują skaczące żabki.

 

Powrót do wyboru aktualności