Nagłówek Napis

Propozycje zajęć dla grupy ,,Ananasków"

Szanowni rodzice, drogie dzieci! Jesteśmy w nietypowej sytuacji, ale chcemy być blisko Was. Dlatego też w każdy poniedziałek na stronie przedszkolnej zamieszczone zostaną proponowane przez nauczycielki zajęcia dla każdej grupy wiekowej . Propozycje zajęć i zabaw oczywiście nie są obowiązkowe, ale mają one na celu wspomóc tą i tak już trudną sytuację, w jakiej się wszyscy znajdujemy. Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub chcecie podzielić się Wasza opinią na temat zadań i zabaw to bardzo prosimy o informację. Serdecznie pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia. Mamy nadzieję, że już wkrótce wrócimy do przedszkola i do swoich obowiązków.

Grupa ,, Ananaski''

Temat Tygodniowy: Nadeszła Wiosna ( propozycje)

1.Wiosenne zagadki

- Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi

Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. ( przebiśnieg)

- Żółte są jak kaczki, lubią rosnąć w wodzie,

Ale nigdy tych kwiatków nie spotkasz w ogrodzie ( kaczeńce)

- Nie miaucza, nie drapia i nie pija mleka

Na drzewie rosną, gdy zima uciek ( bazie kotki)

- Brodzi po łące czerwonymi nożkami

nigdy się nie przyjazni z zielonymi zabkami ( bocian)

2. Gimnastyka buzi i języka

,, W parku”

Kasia i Tomek postanowili pójść do parku, żeby podziwiać wiosenną przyrodę ( dzieci głośno powtarzają : ooo, ooo) i zaczerpnąć świeżego powietrza ( dzieci wdychają głęboka powietrze nosem i wydychają ustami, czynność powtórzyć kilkakrotnie). Gdy tylko weszli do parku, rozłożyli piknikowy koc. Nagle kocyk zaczał się ruszać, bo pod nim znajdował się mały jeżyk, który próbował uciekać ( dzieci powtarzają tup, tup). Tomek zaśmiał się ( dzieci powtarzają :ha, ha ,ha),bo wyglądało to zabawnie poprawił kocyk i położył kosz. W dali było słychać wróbelki( dzieci powtarzają: ćwir, ćwir..) i wrony ( dzieci mówią: kra, kra). W parku znajdowało się dużo wysokich i zielonych drzew  ( dzieci powtarzają : szu, szu…). Pod jednym z nich mała myszka zrobiła sobie norkę, z której śmiesznie wystawiła nosek ( dzieci powtarzają; piii, piii…) pewnie wyczuła pyszne jedzonko znajdujące się w koszyku dzieci ( wdychamy powietrze nosem wydychamy ustami). Dzieci zjadły kanapki i w końcu przyszedł czas na pyszne i soczyste jabłuszka          ( dzieci oblizują się). Po tak dobrym posiłku i mile spędzonym popoludniu w parku czas wrócić do domu .

3. Matematyczny wierszyk ( rodzice czytają, a dzieci utrwalają poznane cyferki)

,, Cztery liski”

 Cztery małe, rude liski

Piły mleko z jednej miski.

Jeden lisek z drugim liskiem

powsadzały łapki w miskę.

Trzeci lisek z czwartym liskiem

Weszły w miskę z wielkim piskiem

 i wylały mleko z miski

Cztery małe rude liski.

4. Emocje dziecka: Bajka o złym Królu Wirusie

( bajka pozwoli dziecku na zrozumienie sytuacji w jakiej się znajdujemy)

file:///C:/Users/Ja/Desktop/Downloads/Bajka-o-zlym-krolu-wirusie-i-dobrej-kwarantannie%20-%20Kopia%20-%20Kopia%20(1).pdf

Powrót do wyboru aktualności