Nagłówek Napis

Propozycje zajęć dla grupy dzieci 3-4 letnich

Szanowni rodzice, drogie dzieci. Obecnie jesteśmy w nietypowej sytuacji, pomimo tego chcemy być blisko was. Dlatego na naszej stronie będziemy zamieszczać proponowane tematy zajęć i zabaw dla każdej grupy wiekowej. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony przedszkola. Serdecznie pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia. Mamy nadzieję,że już wkrótce wrócimy do przedszkola.

Temat tygodniowy od 23.03-27.03 : „Witaj Wiosno!” (propozycje)

 

Temat: Wiosenne pączki.

1. Kotki marcowe – słuchanie wiersza J. Kulmowej.

„Kotki marcowe” Joanna Kulmowa

Na wierzbie

nad samym rowem

– srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie

srebrnieją im futra kocie.

Plucha

i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

Mruczą:

– Nareszcie wiosna!

I sierść mają coraz srebrzystszą.

(Rozmowa na temat treści wiersza.)

2. „Pączki” Joanna Kulmowa – zabawa w echo rodzic czyta zdanie a dziecko za nim powtarza.

Przyszły do sklepu zajączki:
– Podobno tutaj są pączki
chcemy zobaczyć czy świeże
– Proszę niech zając wybierze
Zając się złapał za głowę
– Dlaczego takie brązowe?
Pączki są przecież zielone
 

I wziął braciszka na stronę
I szepnął: – Zostawmy je lepiej
Nie warto kupować w sklepie
Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa
Najświeższe zjemy wprost z drzewa.

Po wierszyku można wytłumaczyć dziecku, że słowo pączek jest wieloznaczne oznacza pączek na gałązce i pączek do jedzenia.

 

Temat: Witamy powracające ptaki.

1. „Wiosna idzie” – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny

„Wiosna idzie”

 Przyleciały skowroneczki

 z radosną nowiną,

zaśpiewały, zawołały

 ponad oziminą:

– Idzie wiosna!

Wiosna idzie!

Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska 

w bielutkich kapotach,

klekotały, ogłaszały

 na wysokich płotach:

 – Idzie wiosna!

Wiosna idzie!

Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki

 kołem, kołujące,

figlowały, świergotały

radośnie krzyczące:

 – Idzie wiosna!

Wiosna idzie! Prowadzi ją słońce.

​(Jeżeli istnieje możliwość można dzieciom pokazać obrazki: jaskółki , bociana i skowronka)

 

2. Praca plastyczna: „Bocian w gnieździe” lub Bocian z płatków kosmetycznych na wykałaczce (instrukcja krok po kroku)

http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2017/04/bocian-w-gniezdzie-praca-z-patkow.html

 

Temat: Witaj wiosno

 

  1. Wierszyk o Wiośnie

 

„Wiosna” 
Już słoneczko mocniej świeci,
uśmiechnięte buzie dzieci,
już wiosenka przyszła do nas
taka pięknie ukwiecona.
Ptaszek ćwierka, żabka skacze,
teraz będzie już inaczej,
bo gdy wiosna jest wśród nas
śpiewa łąka, śpiewa las.
I nam wszystkim jest weselej
moi drodzy przyjaciele.

Do wierszyka dzieci mogą namalować obrazek lub pokolorować wiosenną kolorowankę.

  1. Zagadki wiosenne:

Nadchodzi po zimie
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i promieniach słońca.   (wiosna)

Kolorowe i pachnące, czy
w ogrodzie, czy na łące, zawsze
chętnie je zbieramy na bukiecik
dla swej mamy.   (kwiaty)

Myszek nie łowią
ptaszków nie jedzą
te szare kotki - co na drzewach siedzą.   (bazie)

      W czerwonych butach
      po łące chodzi,
      Czasem przystanie na jednej nodze
      Lubi żabki na śniadanie
      O kim mówię dzieci o….   (bocianie)

  1. Przypomnienie piosenki pt. „Czym powitać cię Wiosenko”

https://www.youtube.com/watch?v=CP2nLNTk8mU

 

Temat: Zdrowie na wiosnę

1. Ruch to zdrowie zacznij dzień od ćwiczeń. Przygotuj plastikową butelkę dla siebie i swojego dziecka.

Spacerując uderzajcie butelką w otwartą dłoń następnie zatrzymajcie się i wykonajcie ćwiczenia:

  • stojąc w rozkroku, przekładajcie butelkę między nogami,
  • unieście butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszcie się na boki,
  • połóżcie się na brzuchu, nogi wyprostowane, butelkę trzymaj oburącz, podnoście głowę i ręce (nadal trzymając butelkę),
  • podskakujcie obunóż z  butelką miedzy kolanami,
  • przeskakujcie przez butelkę  w przód i w tył.

 

2. Jak to wiosną bywa” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej.

Dzieci wykonują ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a dzieci wykonują określoną czynność:

Słońce – uśmiechają się;

Chmury – nadymają policzki;

Wiatr – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami;

Budzący się niedźwiedź – ziewają, rozciągają się;

Kapiąca woda z sopli – kląskają.

 3.Propozycje zabaw ruchowych:

 - „Bociany” – dzieci poruszają się naśladując bociana. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie prostymi rękami i mówią „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

- „Żabki” – dzieci wykonują przysiad, ręce umieszczają między stopami, naśladują skaczące żabki.

  1. „Szczypiorek” - słuchanie wiersza Danuty Gellenerowej.

Włożyłam do ziemi cebulę
w zeszły wtorek,
teraz mam w doniczce
zielony szczypiorek.
Jeżeli przyjdziecie
do mnie mili goście,
to mnie o szczypiorek
zielony poproście.

​(Jeżeli istnieje możliwość można dzieciom pokazać szczypiorek, dać do powąchania, spróbowania, zjedzenia lub można posadzić do doniczki cebulę i obserwować kiedy wyrośnie szczypiorek).

 

Powrót do wyboru aktualności