Nagłówek Napis

Propozycje zajęć dla grupy mieszanej (3,4,5,6 latków)

WITAJ WIOSNO

 

Witamy naszych przedszkolaków i ich rodziców .
Serdecznie pozdrawiamy i cieszymy się , że jesteście zdrowi i gotowi na
nowe wyzwania .
Zaproponujemy wam szereg ćwiczeń , zabaw , prac plastycznych, które
możecie wykonywać w domu z rodzicami , kiedy tylko macie na to ochotę .
Tematem głównym jest wiosna .

Propozycje na poniedziałek .
Zajęcia  w tym dniu dostosowane są do możliwości dzieci tak młodszych
jak i  starszych .

1.Zabawa ruchowa - WIOSNA NA WESOŁO .
Dzieci i rodzice bawią się razem naśladując ;
koniki polne ,
motylki ,
pszczółki ,
bąki ,
żabki,
bociany .
wydają przy tym odgłosy charakterystyczne dla nich .Ma to ważne
znaczenie dla prawidłowego kształtowania narządów mowy ,a także 
będzie wesołym akcentem  dnia .

2. Przeczytajmy dzieciom wiersz S.Kossuth - OGRÓDEK BARTOSZKA 

Bartoszku ,Bartoszku 
co robisz w ogrodzie ?
Podlewam me grządki 
o porannym chłodzie 
Bartoszku , Bartoszku 
kto grzędy zielenił ?
Ciepły deszczyk padał 
i tęczą się mienił .
Bartoszku ,Bartoszku 
kto rozwijał kwiaty ?
A to przyszła wiosna 
strojna w barwne kwiaty .
Ej wiosno, wiosenko , 
czary rzucasz wszędzie 
rozwinęłaś kwiatki 
na Bartoszka grzędzie .
Porozmawiajmy  o wiośnie w kontekście pracy w ogródkach zadając
dzieciom  pytania typu ;
-Co robił Bartoszek ?
-Gdzie pracował ? 
-Jak wyglądał ogródek Bartoszka ?
-Co sprawiło , że ogródek Bartoszka był taki piękny ?
-Jak należy dbać o roślinki ?

3. Zabawa ruchowa - JESTEŚMY  OGRODNIKAMI .
Naśladujemy wszystkie czynności , które wykonujemy w ogródku .
- przekopujemy ziemię ,
-wyrównujemy ją ,
-robimy grządki ,
-siejemy warzywa ,
-sadzimy kwiaty ,
-podlewamy konewką nasze grządki ,
-wyrywamy chwasty .
Jest to przygotowanie do praktycznej  pracy w ogrodzie .

4.Dzieci znają piosenkę - zabawę -ZASIALI GÓRALE OWIES .
Ich zadaniem będzie nauczenie rodziców  tej piosenki wraz z elementami
ruchowymi do niej .

Zasiali górale owies ,owies 
od końca do końca tak jest ,tak jest ,
Zasiali górale żytko, żytko 
od końca do końca wszystko , wszystko .
A na polu góraleczek gromada , gromada ,
Czemu żeś się wydawała kiej młoda , kiej młoda 
Czemu żeś się wydawała kiej mała , kiej mała 
Będzie z ciebie gospodyni niedbała , niedbała .
W ten sposób cała rodzinka tańczy i śpiewa .

5. Gdy będzie ładna pogoda rodzice zapraszają dzieci do ogródka i wraz 
z nimi przygotowują ziemię pod zasiew , 
a następnie sieją warzywa i sadzą kwiaty . 
Dzieci biorą czynny udział w tym eksperymencie , rozbudzamy w nich
zainteresowania przyrodnicze , ekologiczne i zdrowotne . 
W przypadku brzydkiej pogody urządzamy w domu kącik przyrodniczy
wykorzystując np ; rzeżuchę , cebulę , owies , pszenicę, ziemię lub
słoiczki z wodą  itp .
Dzieci codziennie opiekują się roślinkami , podlewają je , obserwują i
relacjonują ich rozwój , co sprawia im radość .
Zapraszamy rodziców do uwiecznienia MAŁYCH OGRODNIKÓW  robiąc im od
czasu do czasu zdjęcia podczas tego typu prac .

MIŁEJ  ZABAWY  .

Powrót do wyboru aktualności