Nagłówek Napis

Propozycje zajęć dla gr. Sówek

Drodzy Rodzice! Mam nadzieję, że w minionym tygodniu udało się zrealizować zaplanowane zadania. Jestem dumna z prac plastycznych, które Państwo wysłali, będzie można je podziwiać w galerii zdjęć na naszej stronie.

W dniach 30.03-03.04.2020r. realizujemy temat „Zwierzęta na wiejskim podwórku”

  • Rozmawiamy z dzieckiem, o wszystkim co dzieje się na wiejskim podwórku. (albumy, książki i filmy związane z tą tematyką)
    Jakie zwierzęta żyją w wiejskiej zagrodzie, ich wygląd, zwyczaje. Rozpoznajemy dźwięki, które wydają (Co to jest gospodarstwo wiejskie? Jakie zwierzęta tam można spotkać? Jak nazywają się samce, jak samice, a jak młode tych zwierząt? W jaki sposób należy zachowywać się wobec zwierząt?).
  • „Ł jak łapa” – prezentacja litery w wyrazie.
    Przeliczenie sylab, ułożenie modelu głoskowego wyrazu
    niebieskie – spółgłoski, czerwone – samogłoski, przeliczanie głosek. Układanie literki z dowolnych elementów (patyczki, rurki, klamerki). Prezentowanie sposobu pisania Ł na tacce z mąką lub kaszą manną.
  • Tajemnicze zwierzę – zabawa plastyczna
    Kartkę formatu A4 składamy w pionie dwa razy na pół, następnie rozkładamy i po liniach zgięcia układamy w harmonijkę
    z czterema polami. Na pierwszym polu dziecko rysuje przód dowolnego zwierzęcia (głowę i przednie łapy). Odwracamy harmonijkę na następne pole i zaznaczamy miejsca, w których na pierwszym polu zaczyna się i kończy tułów zwierzęcia.
    Nie widząc początku zwierzęcia, na podstawie zaznaczonych miejsc, rodzic dorysowuje następny fragment.
    Odwracamy harmonijkę na następne pole, zaznaczamy liniami miejsce, w których zaczyna i kończy się tułów. W takiej formie ponownie oddajemy dziecku pracę. Dziecko dorysowuje kolejny fragment swojego zwierzęcia i odznacza miejsce na ogon,
    na kolejnym polu harmonijki.
    Rodzic lub rodzeństwo dorysowuje zwierzęciu ogon. Gdy praca jest skończona, otwieramy harmonijkę i oglądamy powstałe zwierzę. Dziecko nadaje jemu nazwę.
  • Matematyka w zagrodzie – układanie liczmanów (np. zakrętki po napojach) zgodnie z treścią czytanych zadań
    1) W gospodarstwie Pani Marysi są 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile Pani Marysia ma zwierząt?
    2) Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
    3) Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
    (bardzo proszę o egzekwowanie odpowiedzi całym zdaniem)
  • „Jajko – zabawa badawcza” Umiejętność samodzielnego stawiania hipotez, prowadzenie doświadczeń.
    - jak rozpoznać jajko ugotowane od surowego? (surowe kręci się wolno, prezentujemy dziecku różnice)
    - pozwalamy dziecku rozbić jajko na talerzyku i omawiamy poszczególne elementy budowy jajka
  • Pasta jajeczna – samodzielne przygotowanie kanapek z pastą jajeczną (przypomnienie zasad bezpiecznego obchodzenia się
    z nożem, widelcem i nożyczkami)
  • B. Forma „Przetwory z mleka”

    Na zakupy wyruszamy,
    dużą torbę zabieramy.
    Trzeba kupić serek biały
    i ser żółty w dziury cały.
    Smaczny jogurt waniliowy,
    naturalny, truskawkowy.
    I koniecznie też maślankę,
    ser topiony i śmietankę.
    Różne są przetwory z mleka,
    zatem niechaj nikt nie zwleka.
    Dnia każdego - to zasada
    coś z nabiału niechaj zjada.

Odczytanie dziecku wiersza. Pytania do tekstu:
- jakie zwierzęta dają mleko?
- jakie produkty zrobione są z mleka? (dzielenie nazw na sylaby, podawanie pierwszej i ostatniej głoski)

  • Produkty z mleka – próbowanie, smakowanie różnych produktów mlecznych.
    Obok produktu kładziemy małą karteczkę i ołówek. Po skosztowaniu dziecko na kartce obok produktu rysuje buźkę uśmiechniętą gdy mu smakuje, a smutną gdy mu nie smakuje. Można również kosztować z zawiązanymi oczami i odgadywać produkty.
  • „Krowa”
    Dziecko dmucha lateksową rękawiczkę. Wiążemy ją, aby powstał balon. Na okrągłej części flamastrem rysuje krowę,
    tak, aby palce były jej wymionami. (Wiem, że rękawiczki to teraz produkt deficytowy, ale może znajdzie się jedna na krówkę

    Powrót do wyboru aktualności