Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek"

Kochane dzieci, drodzy rodzice! Bardzo Wam dziękuję za przysłane zdjęcia i kilka miłych słów z pozdrowieniami :). Bardzo jestem dumna z moich „Żabek” i Was drodzy rodzice, że mimo tak trudnej sytuacji potraficie się świetnie bawić i wykorzystujecie zaproponowane zabawy :) . W tym tygodniu rozmawiamy z dziećmi na temat pracy rolnika- o uprawie ziemi: sadzenie, sianie, nawożenie i zbieranie zbiorów, jak również o hodowli zwierząt: karmieniu i ich doglądaniu. Zapoznajemy się z wyglądem wsi oraz rozmawiamy o tym , co się na niej znajduje. Poznajemy nazwy poszczególnych zwierząt z gospodarstwa ( i ich dzieci) jak również ich domki. Usprawniamy narządy mowy. Staramy się zapoznać dzieci z nową piosenką, pt.: „Stary Donald farmę miał". Powodzenia! Mile widziane zdjęcia, proszę wysyłać na messengera, lub na naszego przedszkolnego maila: przedszkoledytmarow@wp.pl :)

Temat tygodnia: "Zwierzęta na wiejskim podwórku"

30.03.2020r.-03.04.2020r.

PROPOZYCJE ZABAW I ZAJĘĆ:

1.„W gospodarstwie” słuchanie wiersza T.M. Massalaskiej.

Jeżeli istnieje możliwość można dzieciom pokazać zwierzęta: kogut, kura, kaczka+kaczątka, krowa, koń, świnka, koń, pies. Rodzic odczytuje wiersz, następnie dzieci naśladują odgłosy zwierząt J

„W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu:

-Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze:- W lewo!

Gdacze:- W prawo!

Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: mu, mu, mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno:- Jestem zuch!

Świnka chrumka: chrum, chrum, chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: Miau!

A pies szczeka: Hau, hau, hau!


2. „Co robi rolnik?” próba odpowiedzi na pytanie na postawie doświadczeń dzieci, ilustracji rolnika https://pl.dreamstime.com/ilustracji-rolnik-przy-pracy-t%C5%82em-image89339984; zapoznanie z piosenką „Stary Donald farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA


3.„Jak wygląda wieś?”- jeżeli istnieje możliwość pokazania dzieciom ilustracji wsi (domek, zwierzęta w zagrodzie), można z nimi porozmawiać o tym jak wygląda wieś, jakie zwierzęta można hodować na wsi. Fajnie było by również pokazać im ilustrację miasta dla porównania i odszukiwać razem z dziećmi różnice w wyglądzie wsi i miasta, np.: pole ze zbożem- ruchliwa ulica, dom jednorodzinny- blok.

4latki, Karta Pracy nr.19

3latki, Układanka nr. 32- „układanka- krowa”, po wycięciu puzzli, dziecko układa je w odpowiedniej kolejności następnie przykleja krówkę na kartkę papieru, ważne jest zwrócenie uwagi na bezpiecznie posługiwanie się nożyczkami. :)


4.„Głosy zwierząt”- ćwiczenia narządu mowy

Warto jest dzieciom włączyć nagranie z odgłosami zwierząt, kolejno dziecko stara się odpoznać do kogo należy podany dźwięk.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Naśladujemy zachowanie podanych zwierząt:

„krowa na pastwisku”- ruchy okrężne żuchwą

„świnka”- układanie warg w kształt ryjka; jak przy wymawianiu głoski „u”

„pies”- szczerzenie zębów,ziajanie

„kotek pije mleko”- wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki; oblizywanie warg ruchem okrężnym

„koń”- kląskanie

4latki Karta Pracy nr.21


5.„Domy zwierząt”- pokazanie dzieciom ilustracji: kurnika, stajni i budy dla psa. Można z dzieckiem porozmawiać kto mieszka w podanym domku.https://www.superkid.pl/obrazki-do-wydruku-domy-zwierzat

3 latki, Karta Pracy nr. 15, nalepianie domów przy zwierzętach.

4latki Karta Pracy nr. 20, klasyfikowanie zwierząt ze względu na głoskę, na jaką się rozpoczyna jego nazwa. Warto przypomnieć dzieciom co to jest głoska, np. „Każde słowo które wypowiadamy składa się z głosek, k jak kura, k jak kaczka”

4 latki – złożenie przestrzennego modelu konia i stajni W.nr. 39 (dodatkowa kartka w Kartach Pracy :)


6.„Zwierzęta i ich dzieci”- jeżeli istnieje możliwość warto jest pokazać dzieciom ilustracje przedstawiające zwierzęta z gospodarstwa i ich dzieci, oraz przedstawić maluszkom ich nazwy, np. Kura- kurczęta.

https://pl.dreamstime.com/ilustracji-zwierz%C4%99ta-gospodarskie-i-ich-dzieci-image70985520

3latki Karta Pracy nr. 16- podawanie nazw zwierząt na ilustracji oraz łączenie ich w pary :)


7. „Jajko”- masaż relaksacyjny, masaż wykonujemy na plecach dziecka.

A co to? A co to?

Jajko drogą szło.            (stukamy palcami od dołu pleców ku górze)

Napotkało „patelnię”.      (na czubku głowy robimy okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem)

I udaje jajecznicę.           (wykonanie ruchu gładzącego od czubka głowy ku dołowi)


 

Powrót do wyboru aktualności