MATEMATYCZNY PORANEK
Mali matematycy
Witamy przedszkolaczków i ich rodziców .
Pogoda w dniu dzisiejszym nie zaprasza nas na spacery , ale pamiętajmy , że w domu zawsze można wykorzystać niewielką przestrzeń na ćwiczenia i zabawy ruchowe ,
by poczuć się lepiej , mieć więcej adrenaliny i pozytywnego nastawienia - pomimo wszystko .
Zapraszamy zatem do zabaw . Dzisiaj mamy następujące propozycje ;
1. - MATEMATYCZNY PORANEK .
Dzieci zapraszają rodziców do znanej im zabawy ; Bawiły się dzieci ...- śpiewając ją i ilustrując jej treść ruchem .
Dla przypomnienia podam jej treść .
Bawiły się dzieci , bawiły paluszkami ,
jak jeden nie może , to drugi mu pomoże ,
Bawiły się dzieci , bawiły paluszkami
jak drugi nie może , to trzeci mu pomoże
Bawiły się dzieci ..............................................
jak trzeci nie może , to czwarty mu pomoże .
Bawiły się ...............................................................
jak czwarty nie może , to piąty mu pomoże .
Bawiły się ...............................................................
jak piąty nie może , to szósty mu pomoże .
Bawiły się .............................................................
jak szósty nie może , to siódmy mu pomoże .
Bawiły się ................................................................
jak siódmy nie może , to ósmy mu pomoże .
Bawiły się .................................................................
jak ósmy nie może , to dziewiąty mu pomoże .
Bawiły się dzieci ........................................................
jak dziewiąty nie może , to dziesiąty mu pomoże .
Bawiły się dzieci ...............................................................
jak paluszki nie mogą , to rączki im pomogą
Bawiły się dzieci , bawiły się rączkami .
jak rączki nie mogą , to brzuszki im pomogą .
Bawiły się......................................................................
jak brzuszki nie mogą ,to plecki im pomogą .
Bawiły się dzieci ......................................................
jak plecki nie mogą , to to szyjki im pomogą .
Bawiły się dzieci ........................................................
jak szyjki nie mogą , to główki im pomogą .
Bawiły się dzieci , bawiły się główkami ,
JAK GŁÓWKA NIE MOŻE , TO NIC JUŻ NIE POMOŻE .
2. ZABAWY MATEMATYCZNE
W zabawie tej wykorzystamy materiał przyrodniczy (cebulkę dymkę lub fasolkę ) , zwracając uwagę na bezpieczeństwo dzieci
zwłaszcza przy korzystaniu z fasolki .
ZADANIE DLA 3-4 LATKÓW .
Dzieci w tej grupie liczą do 5 - 3l ;do 8 - 4-l
przykładowe zadania ;
Piotrusiu wyciągnij z koszyczka 2 cebulki .
Teraz dam ci jeszcze 3 cebulki .
Piotrusiu policz ile razem masz teraz cebulek ?
albo
Miłoszek mial 5 cebulek , ale 2 oddał tatusiowi .
Teraz liczy ile mu zostało
ZADANIA DLA 5-6 -LATKÓW .
Dzieci starsze znają cyfry od 0 do 10 ,a 6 -latki sprawnie posługują się znakami (+,- =,<,>)
Prosimy o pomoc rodziców , by na kwadratowych karteczkach napisali podwójnie cyferki od 0 do 10 oraz znaki razem z dziećmi .
Dzieci słuchają zadania , które wymyślają rodzice .
np; Raduś zabrał z koszyczka 7 fasolek ,ale uznał, że to za mało i dołożył jeszcze 3 .Ile ma teraz fasolek ? Policz ...
7+3=10
Kamilka miała 10 fasolek , ale odłożyła 3, bo były uszkodzone .Ile jej zostało ?
10 -3=7
10 >7
Dzieci starają się same układać działania .
3. PRACA Z KARTAMI PRACY NR 3 .
Dzieci 4-5-6l korzystają z Kart pracy , wykorzystując ćwiczenia ,które im zaznaczyłam przed rozdaniem książek do domu . Najlepiej w kolejności ich występowania .
Rodziców dzieci 3-l , poprosimy , by wydrukowali im obrazki- kolorowanki - wiosna .
Dzieci wybiorą sobie dowolny obrazek i pokolorują go. Pamiętamy o tym , by zawsze je chwalić , zachęcając w ten sposób do dalszej pracy .
MIŁEJ ZABAWY ,MIŁEJ PRACY I DUŻO ZDROWIA DLA WSZYSTKICH .