PRZYRODA WIOSNĄ
Wiosna na wesoło
Witamy wszystkie chętne dzieci i rodziców do wspólnej zabawy .
Pogoda jest coraz bardziej słoneczna , więc najlepiej będzie pójść z dzieckiem do ogródka przydomowego .
Mamy to szczęście , że mieszkamy na wsi i możemy korzystać z tego skrawka przyrody w bezpieczny sposób .
Nie możemy korzystać z placu zabaw , dzieci nie mogą bawić się razem , ale mamy ten bezcenny skarb
NATURĘ ,i trzeba to wykorzystać , możliwie jak najczęściej .
Dzieciom należy uzmysłowić , że przyroda to także pola , lasy których jest w Trzebini pod dostatkiem., a póki co zapoznamy je z utworem M.Konopnickiej .
1.Wiersz -W POLU .
Pójdziemy w pole w ranny czas ,
Młode traweczki witam was !
Młode traweczki zielone ,
Poranną rosą zroszone .
Długoście spały twardym snem
Pod białym śnieżkiem w polu tym ;
Teraz główeczki wznosicie ,
Bo przyszło słonko i życie .
2. Analiza wiersza ;
-co to jest pole ?
-co na nim rośnie ?
- jaki ma kolor ?
- czy zawsze jest zielone ?
- co jest potrzebne , by mogło rozwijać się na polu życie ?
3 .Nauka na pomięć wiersza z zastosowaniem środków artystycznego wyrazu
To znaczy, że dzieci mówią umiarkowanie głośno , wyrażnie , nie za szybko i rozumieją , co mówią .
4.Praca plastyczna
3- latki - kolorują dowolnie wybrany obrazek wiosenny ,
4- latki , 5 -latki ,6- latki - komponują obrazek na temat -; WIOSNA NA WSI .
Dzieci mogą korzystać z farb plakatowych , jeśli mają, lub kredek pastelowych albo ze zwykłych kredek ołówkowych .
Przypomnijmy dzieciom ,że rysunek powinien być rozplanowany na całej kartce , a rośliny , zwierzęta ,postacie
powinny być wyrażne , odpowiednio duże ( zwłaszcza starszaki o tym powinny pamiętać .)
Ważne też jest żeby rysować na zadany temat .
Po zakończeniu pracy dzieci opowiadają rodzicom , co ich obrazek przedstawia .
5. A teraz zabawa ruchowa - WIOSNA NA WESOŁO , którą dzieci i rodzice już znają z poprzednich zajęć .,
6. - 5-latki i 6 - latki mogą teraz głoskować wyrazy związane z wiosną np -wiosenka , polanka , sarenki , ogrody , kwiaty , słonko ,
wykorzystując głoski białe , a potem kolorowe .
W kartach pracy dla dzieci 6- letnich są krótkie teksty , które można czytać - 2, 3 razy w tygodniu .
Chodzi o to , żeby dzieci starsze nie zapomniały zdobytej wcześniej wiedzy .
Znają już 20 literek , a teksty z tej książki , którą mają w domu nie zawierają żadnych nie znanych dzieciom liter .
Dlatego zachęcamy do ich systematycznego czytania .
POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY MIŁEGO WEEKENDU