Nagłówek Napis

PRZYRODA WIOSNĄ

Wiosna na wesoło

Witamy wszystkie chętne dzieci i rodziców do wspólnej zabawy .

Pogoda jest coraz bardziej słoneczna , więc najlepiej będzie pójść z dzieckiem do ogródka przydomowego .

Mamy to szczęście , że mieszkamy na wsi  i możemy korzystać z tego skrawka przyrody w bezpieczny sposób .

Nie możemy korzystać z placu zabaw , dzieci nie mogą bawić się razem , ale mamy ten bezcenny skarb

NATURĘ ,i trzeba to wykorzystać , możliwie jak najczęściej .

Dzieciom należy uzmysłowić , że przyroda to także pola , lasy których jest w Trzebini pod dostatkiem., a póki co zapoznamy je z utworem M.Konopnickiej .

1.Wiersz -W POLU .

Pójdziemy w pole w ranny czas ,

Młode traweczki witam was !

Młode traweczki zielone ,

Poranną rosą zroszone .

Długoście spały twardym snem

Pod białym śnieżkiem w polu tym ;

Teraz główeczki wznosicie ,

Bo przyszło słonko i życie .

2. Analiza wiersza ;

-co to jest pole ?

-co na nim rośnie ?

- jaki ma kolor ?

- czy zawsze jest zielone ?

- co jest potrzebne , by mogło rozwijać się na polu życie ?

3 .Nauka na pomięć wiersza z zastosowaniem środków artystycznego wyrazu

To znaczy, że dzieci mówią umiarkowanie głośno , wyrażnie , nie za szybko i rozumieją , co mówią .

4.Praca plastyczna

3- latki - kolorują dowolnie wybrany obrazek wiosenny ,

4- latki , 5 -latki ,6- latki - komponują obrazek na temat -; WIOSNA NA WSI .

Dzieci mogą korzystać z farb plakatowych , jeśli mają, lub kredek pastelowych albo ze zwykłych kredek ołówkowych .

Przypomnijmy dzieciom ,że rysunek powinien być rozplanowany na całej kartce , a rośliny , zwierzęta ,postacie

powinny być wyrażne , odpowiednio duże ( zwłaszcza starszaki o tym powinny pamiętać .)

Ważne też jest żeby rysować na zadany temat .

Po zakończeniu pracy dzieci opowiadają rodzicom , co ich obrazek przedstawia .

5. A teraz zabawa ruchowa - WIOSNA NA WESOŁO , którą dzieci i rodzice już znają z poprzednich zajęć .,

6. - 5-latki i 6 - latki mogą teraz głoskować wyrazy związane z wiosną np -wiosenka , polanka , sarenki , ogrody , kwiaty , słonko ,

wykorzystując głoski białe , a potem kolorowe .

W kartach pracy dla dzieci 6- letnich są krótkie teksty , które można czytać - 2, 3 razy w tygodniu .

Chodzi o to , żeby dzieci starsze nie zapomniały zdobytej wcześniej wiedzy .

Znają już 20 literek , a teksty z tej książki , którą mają w domu nie zawierają żadnych nie znanych dzieciom liter .

Dlatego zachęcamy do ich systematycznego czytania .

 

POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY MIŁEGO WEEKENDU

Powrót do wyboru aktualności