Nagłówek Napis

Drodzy Rodzice, kochane dzieci:)

Zaczynamy kolejny tydzień kwarantanny w domu. Mam nadzieję, że w końcu nadejdzie taki dzień , że będziemy mogli wrócić do swoich obowiązków. Ale koronawirus nie odpuszcza i w dalszym ciągu pracujemy zdalnie. Myślę, ze proponowane przez nas zajęcia w jakimś nieznacznym stopniu pomogą Państwu i dzieciom spędzić miło czas w domu.

PROPOZYCJA ZAJĘĆ DLA GRUPY ,, ANANASKI''

Wielkanocne tradycje

1. „Wielkanocne tradycje”- rozmowa z dziećmi w oparciu o wiersz D. Gellner

„Wielkanocne kolory”

Na wielkanocnym stole

kolor się miesza z kolorem.

Śmieją się z każdej strony

owsa wstążki zielone,

bazie, srebrne jak deszczyk…

I co jeszcze?

Przy obrusie biała falbanka,

złoty dzwonek baranka

i tysiąc różnych kolorów

na świątecznych pisankach!

2.„Zajączkowy tor przeszkód”- zabawa ruchowa

Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę na podwórku. Uczestnicy pokonują ją kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.

3. Wiersz S. Aleksandrzaka „Pisanki”

  • omawianie treści wiersza- opisywanie wyglądu pisanek.
  • przeliczanie pisanek, dopasowanie liczebnika porządkowego do odpowiedniej pisanki

,, Pisanki"

Pierwsza ma kreski

Druga- kółkazielone

Trzecia- drobne kwiaty

Czwarta – dużo kropek

Piąta- gwiazdki świecące

Szósta- znów zygzaki

Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki

Ósma- wąskie szlaczki z zieloniutkich listków

Dziewiąta- ma już prawie wszystko:

I kropki i zygzaki i paseczków wiele

I czerwień i złoto i błękit i zieleń

I dziesiąta- największa – piękna, przystrojona w kolory tęczy

Dumne są z nich dzieci wszystkie.

4. Rozwiązywanie zagadek – dzieci rozwiązują zagadki o tematyce świąt Wielkanocnych:

  • Jajko białe, żółte, malowane na Wielkanoc do koszyka szykowane. (pisanka)
  • Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare. Znajdziecie je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)
  • Uplecione ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
  • Do kościoła z nim idziemy i białą serwetką okryjemy. (koszyk)
  • Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy kota zobaczą. (kurczątka)
  • Ma duże uszy, po łące kica. Boi się wilka, boi się lisa. (zając)
  • Przeważnie jestem biały i na stole leżę. Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
  • Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę, ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. ( baranek)

5.  „Kroimy wyrazy”- zabawa dydaktyczna- dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez rodzica. Podają liczbę sylab w wyrazie.

      Wyrazy związane z światami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanka, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek, Śmigus-dyngus.

6. Praca plastyczna „Pisanka”

Dzieci wykonują  pisanki według własnego pomysłu wraz z rodzicami.

Zabaw w ozdabianie jajek  np. z papieru jest naprawdę mnóstwo. Narysuj po prostu jajko na kartce A4 i poproś pociechę o wycięcie (choć nie jest to konieczne). Następnie zdecydujcie, jaką techniką chcecie je ozdobić. Takie jajko może być wspaniałym prezentem–zajączkiem dla najbliższej rodziny:

  • wyklejane plasteliną,
  • ryż przyklejony do plasteliny,
  • ozdobione skrawkami gazet (wydzieranka),
  • ozdobione małymi figurami geometrycznymi, które maluch wcześniej sam powycinał (dobrze, może być z twoją pomocą),
  • pomalowane farbami,
  • obsypane brokatem,
  • mozaika, czyli drobne elementy przyklejone obok siebie,
  • z ulubionym bohaterem z bajki,
  • z zabawnym napisem,
  • ozdobione wyciętymi literkami z różnych gazet.

 

 

Powrót do wyboru aktualności