Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek"; tydzień: 06.04.2020r.- 10.04.2020r.

Witam moje kochane "Żabki" i Rodziców. Jest mi niezmiernie miło kiedy wysyłacie mi swoje zdjęcia, możemy choć troszkę w ten sposób "odskoczyć" od trudnej codzienności- przymusowej kwarantanny. Bardzo liczę na to, że ta ciężka sytuacja niedługo się zmieni- bo tęsknimy za przedszkolem i Wami! Natomiast zaczynamy kolejny tydzień propozycji zabaw i zajęć zdalnych o tematyce WIELKANOCNEJ :) A więc do dzieła "Żabki" :)!!

Tydzień 06.04.2020-10.04.2020r.

Temat tygodnia: "WIELKANOC"

Zachęcam do posiania rzeżuchy i owsa tym razem w dość nietypowy sposób, otóż w jajku :)

https://lajfhaki.pl/static/files/e/7/4/2001_f8e5ab68365731.jpg

  1. Wielkanoc- radosne święta

Można razem z dzieckiem pooglądać obrazki związane ze świętami; zwracamy szczególną uwagę na to, co kojarzy się z Wielkanocą, tj.: baranek, palemka, kurczaczek, pisanki, jajko- jako symbol życia. Luźna rozmowa o tym dlaczego obchodzimy to święto https://st3.depositphotos.com/5668896/14470/v/1600/depositphotos_144700361-stock-illustration-happy-easter-symbols-and-signs.jpg

 Wiersz „Wielkanoc”- D. Gellerowej;  rozmowa na temat wiersza

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

- Patrzcie tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno-białe

I baranek mały.

Ten baranek

ma talerzyk,

skubie z niego

 owies świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

4LATKI- karta pracy nr. 24.- utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych. Chętne dzieci podają także nazwy poszczególnych figur geometrycznych


2. Zapoznanie z piosenką „Pisanki, pisanki” wyk. Krystyna Parnowska-Różęcka

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

 nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

 

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

 bajki pisankowe.

 

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

 laleczki tańczące.

 

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

 piękne opowiastki.

3LATKI- karta pracy  nr.17.- uzupełnianie obrazka brakującymi fragmentami, kolorowanie kurczaczka. Rozmowa nt. wyglądu stołu wielkanocnego.


3.  „Zajączki”- zabawa ruchowa, przeskakiwanie obunóż przez pisankę wyciętą z papieru.

„Jestem pisanką”- dzieci zwijają się w kulkę i turlają się swobodnie po dywanie.


4. Zagadki wielkanocne Joanny Wasilewskiej (przed przeczytaniem zagadek  można dzieciom pokazać obrazki: baranka, pisanek )

Ma złociste rogi

I kożuszek biały.

Nie biega po łące,

Bo z cukru jest cały (Baranek cukrowy)

Leżą w koszyczku

Pięknie ułożone.

W kolory i wzory,

Mocno ozdobione (pisanki)

3LATKI- luźna kartka- koszyczek wielkanocny nr. 33.

4 LATKI- karta pracy nr.23.


5.„Babki wielkanocne”- modelowanie masy solnej w foremce; dzieci umieszczają masę solną lub plastelinę w małej foremce, dokładnie przyciskając ją palcami, odwracają foremkę i uderzając nią rytmicznie o stół, wydobywają babkę. (można pozostawić babeczkę z masy solnej do wyschnięcia i później pomalować ją farbami)

Przepis na masę solną: https://www.haart.pl/2018/03/przepis-na-mase-solna/


6.„Co jest w jajku?”- eksperyment

 (potrzebne elementy: surowe jajko i 2 talerzyki)

Pokazujemy dziecku jajko, omawiamy wygląd zewnętrzny: jaki ma kolor, kształt, fakturę, zapoznajemy dziecko z określeniem: „skorupka”-do czego ona służy oraz czy jest miękka czy twarda.

Następnie rodzic rozbija jajko i pokazuje dziecku co się w nim znajduje. Oddziela biało od żółtka i umieszcza je na talerzykach (osobno), wspólnie z dzieckiem określa ich konsystencję i kolor. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: „Czy białko i żółtko można ze sobą zmieszać?”, następnie białko i żółtko są mieszane, dziecko próbuje wyciągnąć wnioski.

Swobodnie odpowiadają na pytania: Skąd się biorą jajka? W jakiej postaci można je spożywać? Na koniec eksperymentu następuje degustacja jaja ugotowanego na twardo.


7.„Kurka wielkanocna”- praca techniczna, kurka wielkanocna zrobiona z wytłaczanki po jajach (potrzebne materiały: wytłaczanka po jajkach, żółta farba, pomarańczowa kartka, piórka żółte, pomarańczowe- można zastąpić paskami bibuły, plastelina (na oczka)/ ruchome oczka).

Filmik jak zrobić taką kurkę zamieszczam poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=bWEjDUczwKQ

jak już kurka będzie gotowa to można w niej umieścić wykonaną pisankę wielkanocną :)


8. „Pisanki wielkanocne”- wykonanie kolorowych pisanek wielkanocnych z jaj na twardo, wykorzystanie materiałów dostępnych w domu, np. plastelina, bibuła, farby, kolorowe pisaki, itp. J

3LATKI- karta pracy nr. 18- dzieci łączą skorupki pisanek w pary, puste jajko ozdabiają według własnych pomysłów

 

Powrót do wyboru aktualności