Nagłówek Napis

Kochane dzieci:)

Witam moje ,,Ananaski’’ zaczynamy kolejny tydzień oczywiście znowu spędzając go w domu  Chciałabym Was już zobaczyć  Na pewno urośliście i macie mi wiele do opowiedzenia. Jeżeli tylko macie ochotę to przesyłajcie mi zdjęcia Waszych prac i nie tylko, a wszystko to umieścimy na stronie przedszkola.

Propozycje zajęć dla ,, Ananasków”

1.Zadanie na dobry początek

Rodzina Milusińskich wybrała się na wycieczkę rowerową.

 Rowerem jedzie:

- mama Milusińska,
- tata Milusiński,
- córeczka Milusińska,
- synek Milusiński.

Ile razem jest osób w rodzinie Milusińskiej?

2.„Posłuchaj i policz” –  do tej zabawy potrzebne Wam będą klocki ( oczywiście można je zastąpić czymś inny). Proszę usiądźcie wygodnie na dywanie, przed sobą ustawcie klocki i uważnie słuchajcie. Rodzic zaklaszcze w dłonie, a Wy ułożycie  na swoim dywaniku tyle klocków ile dźwięków usłyszycie.  Następnie policzcie, ile macie przed sobą elementów.

3.Bajkowe figury: „Posłuchajcie bajki nowej, prostokątnej i kwadratowej” D. Wawiłow, a dzieci wymieniają, jakie figury geometryczne wystąpiły w bajce, a jakich zabrakło.

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.
Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.
W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”
Nieopodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.
Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.
Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.
W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”
Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.
I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”
A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.
Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

4. Praca plastyczna ,, Figuraki’ dajemy dziecku kartkę z narysowaną dowolną figurą geometryczną; jego zadaniem jest stworzenie rysunku opartego na tej figurze.

5. Szukamy figur w otoczeniu: dzieci wyszukują w domu przedmioty o kształcie zbliżonym  do poznanych figur geometrycznych.

Powrót do wyboru aktualności