Nagłówek Napis

WITAMY PO ŚWIĘTACH ♥

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Witamy serdecznie wszystkich przedszkolaków i ich rodziców .

Mamy nadzieję , że Święta Wielkanocne przyniosły wszystkim radość i nadzieję w sercu .

Bardzo za wami tęsknimy i wierzymy ,że niedługo się spotkamy .

W tym tygodniu tematem wiodącym będą ;-Zwierzęta na wiejskim podwórku .

Oczywiście pamiętamy o pielęgnowaniu naszych , przydomowych roślinek .

Proponujemy również utrwalać zajęcia dzieci w różnych okolicznościach np ; gdy wykonują pracę plastyczną lub pracują w książkach itp . Zdjęcia prosimy wysyłać do naszej Adrianki- administratorki , a ona będzie je zamieszczać na stronie naszego przedszkola (galeria zdjęć ).

ŻYCZYMY MIŁEJ PRACY , RADOSNEJ ZABAWY I DOBREGO TYGODNIA .

1.Zapoznanie dzieci z piosenką H. Łochockiej - ;Na podwórku koło bramy .

Na podwórku koło bramy   

wiodą spory cztery mamy  ,

każda mówi, że jej dziecię

najpiękniejsze jest na świecie .

Mówi krowa - ; cielątko !

Mówi owca - ;jagniątko !

Mówi świnka - ;prosiątko !

A kobyłka -;źrebiątko !

Oj tak tak ,oj tak tak , oj tak , tak .

Lecz tymczasem dziatek czwórka ,

już wymknęła się z podwórka

i na łące sobie hasa,

w lewo , w prawo , hej , hopsasa.

Podskakuje cielątko ,

a tuż przy nim jagniątko ,

podryguje prosiaczek ,

biega w kółko źrebaczek.

Oj hop, hop,

oj hop,hop .

A z pobliskiej biegł zagrody ,

hałaśliwy kundel młody

i ogonkiem raźno machał

poszczekując ; hau, hau ,hau, hau .

Oj umyka cielątko,

Oj umyka jagniątko ,

Oj umyka źrebaczek ,

A na końcu prosiaczek .

Hyc, hyc, hyc ,

hyc do mamy hyc .

(melodię znajdziecie państwo w internecie).

 

2. Rozmowa z dzieckiem na temat piosenki.

Stawianie dziecku pytań typu ;

O czym opowiada piosenka ?

Jakie zwierzątka występują w piosence ?

Jak nazywa się dziecko ?

-krowy ,

-owcy ,

-świnki,

-kobyłki,

- pieska .

Jak wyglądają te zwierzątka (opis słowny)

Jak nazywają się inne zwierzątka żyjące na wsi - jak wyglądają ?

Dzieci rozpoznają  i nazywają te zwierzątka na obrazkach w swoich książeczkach .

3. Zabawa  - Naśladuję zwierzątka .

Rodzice wydają polecenia typu -

Pokaż - jak porusza się krówka , owca, świnka, konik, piesek ...

Dziecko naśladuje ich ruchy oraz próbuje wydawać dźwięki charakterystyczne dla nich .(ćwiczenie logopedyczne)

piesek szczeka - hau, hau .

kotek miauczy - miau, miau ,

kura gdacze - kod, kod ,

kaczka kwacze - kwa, kwa ,

gąska gęga- gę, gę ,

owca beczy - beeeee,

krowa - muuuu ,

indor gulgocze - gul , gul ,

konik parska - prr, prr ,

a pies warczy - wrr, wrr.

4. Puzzlowe zwierzątka .

Rodzice drukują kolorowanki-

Zwierzęta na wiejskim podwórku .

Dzieci je kolorują . Zwracamy szczególną uwagę na dzieci starsze , by mieściły się w granicach wyznaczonych konturem ,

stosowały realistyczne kolory .

Następnie rodzice dzieci

3- l -przecinają rysunek na 2 części .,

4- l- -------------------------na 4 części ,

5- l----------------------------na 6 części ,

6-l- ----------------------------na 8- 10 części .

Zadaniem dziecka jest prawidłowe ułożenie zwierzątka z fragmentów i przyklejenie go na kartce .

Dla chętnych dzieci można pociąć obrazek na więcej części .

 

Powrót do wyboru aktualności