WITAMY PONOWNIE
Domki zwierząt wiejskich
5. Dzień dobry zwierzątka - opowiadanie do przeczytania przez rodziców .
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały .
Kogut i kury w kurniku na grzędzie , krowa i koń w oborze , a piesek w budzie .
Pierwszy obudził się kogut , wyskoczył z kurnika i głośno zapiał - kukuryku !
Głośne pianie koguta obudziło kury - ko, ko ,ko !
Na śniadanie kurki zjadły ziarenka .
Obudził się też piesek , - zaszczekał - hau, hau , hau !
Pobiegał w kółko podwórka . Zmęczył się bardzo tym bieganiem .
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau , miau !
Wypił mleczko z miseczki .
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi .
Krowa zaryczała - muu, muu !
A koń zaparskał , że też już nie śpi .
6. Analiza opowiadania i stawianie dziecku pytań pod kątem wzbogacania jego wiedzy
na temat zachowania , wydawania charakterystycznych dźwięków , ulubionych przysmaków oraz miejsc zamieszkania zwierząt wiejskich . np ;
- Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu ?
- Jak się zachowują ?
- jakie dźwięki wydają ?
- Jakie mają ulubione przysmaki ?
- Gdzie mieszkają ? - Wymień nazwy ich domków .
7. Piosenka - zabawa - Kaczor Donald farmę miał ....
Kaczor Donald farmę miał- ija, ija ,oł ,
na tej farmie pieska miał - ija , ija ,oł
Piesek -hał , piesek - hał , piesek - hał, hał , hał .
Kaczor Donald farmę miał - ija , ija , oł
na tej farmie kotka miał - ija, ija , ol .
Kotek - miau , kotek miau, kotek miau , miau , miau .
Kaczor Donald -----------------------------
na tej farmie kurkę miał ija ..................
kurka ko , ---------------------------------
W ten sposób można się bawić z dzieckiem wymieniając wszystkie zwierzątka
żyjące na farmie i charakterystyczne dla nich dźwięki .
8. Matematyka w zagrodzie .
Rodzice przygotowują dla dzieci plastikowe zakrętki od butelek .
Dziecko układa je zgodnie z treścią zadań np ;
W gospodarstwie pani Marysi są 2 krowy , 3 kozy i jeden koń .Ile pani Marysia ma zwierząt ?
Na słońcu wygrzewają się 4 koty i 6 piesków . Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu ?
Po podwórku chodzi 1 krowa, 3 konie ,4 pieski i jeden kot . Ile zwierząt jest na podwórku ?
Pamiętajmy o tym ,że starsze dzieci dodają i odejmują do 10 , układając działania
matematyczne z wykorzystaniem cyfr i znaków .
Dzieci młodsze układają zadania wg poleceń , ale bez cyfr i znaków ,
przeliczając w mniejszym zakresie .
Zakrętki to nasze symboliczne zwierzątka .
9. Dzieci 6- l - czytają kolejny , nowy tekst z Karty pracy wg ustalonej wcześniej kolejności .
Teksty w tej książce zawierają wszystkie , znane dzieciom litery .
Dzieci 4- l i 5 -l również pracują w książkach wykonując kolejne ćwiczenia .
Dzieci 3- l budują z rodzicami z klocków farmę dla zwierząt .