PRACA ROLNIKA
Witam wszystkich
Witamy wszystkich przedszkolaków i ich rodziców .
Mamy nadzieję , że weekend minął wam przyjemnie , jesteście zdrowi
i chętni do pracy .
W tym tygodniu tematem głównym będzie Praca Rolnika .
Życzymy miłej zabawy i nauki .
1. Zabawa - piosenka ; -Zasiali górale owies ..- znana już dzieciom .
2. Zabawa dla całej rodziny - Rolnik sam w dolinie .
Dzieci proszą do zabawy wszystkich członków rodziny , by wszyscy dobrze
się bawili .
Rolnik sam w dolinie , rolnik sam w dolinie ,
Hejże , hejże , hejże ha , rolnik sam w dolinie .
Rolnik bierze żonę , rolnik bierze żonę
Hejże, hejże , hejże ha , rolnik bierze żonę .
Żona bierze dziecko , żona bierze dziecko .
Hejże, hejże , hejże ha żona bierze dziecko .
Dziecko bierze nianię , dziecko bierze nianię ,
Hejże , hejże , hejże ha dziecko bierze nianię .
Niania bierze kotka , niania bierze kotka ,
Hejże , hejże , hejże ha niania bierze kotka .
Kotek bierze myszkę , kotek bierze myszkę ,
Hejże , hejże , hejże ha , kotek bierze myszkę .
Myszka bierze serek, myszka bierze serek ,
Hejże , hejże hejże ha , myszka bierze serek .
Ser zostaje w kole , bo nie umiał w szkole ,
Tabliczki mnożenia ani podzielenia .
Koło się obraca , serek się przewraca ,
Hejże hejże , hejże ha , serek się przewraca .
3. Zagadki słowne .
Tematem są zwierzęta wiejskie .
Rodzic podaje kilka cech zwierzęcia , a dziecko próbuje odgadnąć
o jakie zwierzę chodzi . np ; -
Jest duża , czasem czarna , czasem bordowa .(5-6-l)
Rodzice dzieci 3-4-l podają łatwiejsze informacje np ; -
Co to za zwierzę - jest duże , daje mleko , robi - muu itp .
Potem następuje zmiana ról , dziecko zadaje rodzicom zagadki ,
wymieniając charakterystyczne cechy zwierząt ..
4.
Maszyny rolnicze .
Proszę rodziców o wydrukowanie dzieciom zdjęć , obrazków
przedstawiających różne maszyny i narzędzie rolnicze wykorzystywane w gospodarstwie np ;-
traktor, kombajn , brony , grabie, łopata, motyka, widły , kosa .
Dzieci 3-4-l - opanowują ich nazewnictwo .
Dzieci 5-6-l - przypominają sobie ich nazwy ,
----------------dzielą wskazane wyżej wyrazy na sylaby poprzez klaskanie ,
----------------- liczą sylaby .
Następnie przy pomocy głosek białych budują schematy ,
a przy pomocy głosek kolorowych modele następujących wyrazów ;
- traktor ,
- kombajn -( 6- l) ,
- motyka ,
- grabie ,
- łopata .