Nagłówek Napis

PRACA ROLNIKA

Witam wszystkich

Witamy wszystkich przedszkolaków i ich rodziców . 

Mamy nadzieję , że weekend minął wam przyjemnie , jesteście zdrowi 

i chętni do pracy . 

W tym tygodniu tematem głównym będzie Praca Rolnika . 

Życzymy miłej zabawy i nauki . 

 

1. Zabawa - piosenka ; -Zasiali górale owies ..- znana już dzieciom . 

 

2. Zabawa dla całej rodziny - Rolnik sam w dolinie . 

Dzieci proszą do zabawy wszystkich członków rodziny , by wszyscy dobrze 

się bawili . 

Rolnik sam w dolinie , rolnik sam w dolinie , 

Hejże , hejże , hejże ha , rolnik sam w dolinie . 

Rolnik bierze żonę , rolnik bierze żonę 

Hejże, hejże , hejże ha , rolnik bierze żonę . 

Żona bierze dziecko , żona bierze dziecko .

Hejże, hejże , hejże ha żona bierze dziecko . 

Dziecko bierze nianię , dziecko bierze nianię , 

Hejże , hejże , hejże ha dziecko bierze nianię . 

Niania bierze kotka , niania bierze kotka , 

Hejże , hejże , hejże ha niania bierze kotka .

Kotek bierze myszkę , kotek bierze myszkę , 

Hejże , hejże , hejże ha , kotek bierze myszkę .

Myszka bierze serek, myszka bierze serek , 

Hejże , hejże hejże ha  , myszka bierze serek . 

Ser zostaje w kole , bo nie umiał w szkole , 

Tabliczki mnożenia ani podzielenia . 

Koło się obraca , serek się przewraca , 

Hejże  hejże , hejże ha , serek się przewraca . 

 

3. Zagadki słowne . 

Tematem są zwierzęta wiejskie . 

Rodzic podaje kilka cech zwierzęcia , a dziecko próbuje odgadnąć 

o jakie zwierzę chodzi . np ; -

Jest duża , czasem czarna , czasem bordowa .(5-6-l)

Rodzice dzieci 3-4-l podają łatwiejsze informacje np ; -

Co to za zwierzę - jest duże , daje mleko , robi - muu itp . 

Potem następuje zmiana ról , dziecko zadaje rodzicom zagadki , 

wymieniając charakterystyczne cechy zwierząt .. 

4.

Maszyny rolnicze . 

Proszę rodziców o wydrukowanie dzieciom zdjęć , obrazków 

przedstawiających różne maszyny i narzędzie rolnicze wykorzystywane w gospodarstwie np ;- 

traktor, kombajn , brony , grabie, łopata, motyka, widły , kosa . 

Dzieci 3-4-l - opanowują ich nazewnictwo . 

Dzieci 5-6-l - przypominają sobie ich nazwy , 

----------------dzielą wskazane wyżej wyrazy na sylaby poprzez klaskanie , 

----------------- liczą sylaby . 

Następnie przy pomocy głosek białych budują schematy , 

a przy pomocy głosek kolorowych modele następujących wyrazów ; 

- traktor , 

- kombajn -( 6- l) , 

- motyka , 

- grabie , 

- łopata .

Powrót do wyboru aktualności