Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek" 20.04.2020r.- 24.04.2020r.

Kochane "Żabki", kolejny tydzień zabaw i zajęć przed nami, niestety nadal nie możemy się osobiście spotkać, dlatego bardzo dziękuję Waszym rodzicom za zaangażowanie w zdalne zabawy i edukację, bez Nich nie byłabym w stanie Wam tak wielu ciekawych zabaw i informacji przekazać! Nasza planeta Ziemia obchodzi w tym tygodniu swoje urodzinki- 22 kwietnia, jest naszym domem, więc musimy o nią szczególnie dbać, dlatego w tym tygodniu razem ze swoimi rodzicami poznacie jej wygląd, co to jest segregacja śmieci i jak powinniśmy segregować śmieci, żeby nasza Ziemia była zadowolona i służyła nam swoimi dobrami jeszcze przez wiele, wiele długich lat. Do dzieła "Żabeczki"- mile widziane foteczki :)

TEMAT TYGODNIA:  DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.

20.04.2020-24.04.2020r.

1. Zapoznanie z piosenką „Świat w naszych rękach”  Zozi

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka          x2
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło.


2. „Czy jestem przyjacielem przyrody” opowiadanie J. Krzemienieckiej i B. Lewandowskiej

(Moi kochani znalazłam opowiadanie z ilustracjami :) link do opowiadania zamieszczam poniżej)

http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/08/wielka-przygoda-maej-zosi-z-serii.html

Rozmowa na temat opowiadania:

- Co się stało, gdy dzieci złapały Zosię w siatkę na motyle?

- Co zrobiła Zosia, gdy się obudziła?

- Jak zachowuje się przyjaciel przyrody?

- Czy jestem przyjacielem przyrody?


3. „Jak wygląda Ziemia” film edukacyjny dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

- Jak nazywa się nasza planeta?

- Jaki kształt ma nasza planeta? Itp.


4. „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?” rozmowa kierowana, nt. sposobów dbania o środowisko.

„Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy?... wodę? …. Dbać o przyrodę?” Dzieci samodzielnie próbują odpowiedzieć na powyższe pytania.

4latki- karta pracy nr. 2. 27- przed wykonaniem zadania warto przypomnieć dzieciom: Czego rośliny potrzebują do życia?


5. „Jak żyć, by z przyrodą w zgodzie być?” D. Niemiec. Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.

Aby piękny był nasz świat,

Nawet gdy masz mało lat,

Żyj na co dzień ekologicznie,

Wtedy wokół będzie ślicznie.

Śmieci segreguj, niech do kosza trafiają.

Uwaga! Ekolodzy po swym piesku sprzątają!

Zakręcaj kran gdy woda z niego kapie.

Gdy posadzisz drzewko, będziesz fajnym dzieciakiem.

Latem, biegając po lesie, nie niszcz nigdy drzewek,

Ptaki ci się odwdzięczą za to swoim śpiewem.

A wieczorem, gdy będziesz rozpalał z tatą ognisko,

Pamiętaj, są do tego specjalne miejsca, ot i to wszystko.

Możliwe pytania do wiersza:

- Czy podoba wam się nasza ziemia, nasz swiat?

- Co trzeba robić by żyć ekologicznie?

- Dlaczego warto troszczyć się o przyrodę?

- Jak się czujecie gdy możecie bawić się tam, gdzie jest czysto?

-Jak czulibyście się, gdyby wokół was było mnóstwo śmieci?


6. „EKOLUDEK”- praca plastyczno- techniczna z surowców wtórnych, dzieci wykonują Ekoludki według własnych pomysłów, z różnych dostępnych materiałów, np. rolek po papierze toaletowym, kolorowych gazet, butelek, nakrętek plastikowych, włóczki.

Przykładowe inspiracje zamieszczam w linku poniżej

https://spmichowice.pl/album/album_od_2011/2017_2018/ekoludek/slides/05.jpg

https://i.ytimg.com/vi/iAhIicYirQ4/maxresdefault.jpg


7. „Segregujemy śmieci”- film proekologiczny dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU

W każdym domu na pewno mamy worki do segregacji śmieci/ kosze, zachęcam do włączenia dzieci w ten proces. Biorąc udział we wspólnym segregowaniu „prawdziwych” śmieci, dzieci na pewno utrwalą sobie, który kolor  „zjada” J dany śmieć.

3latek karty pracy nr. 21 i 22

4latek karty pracy nr. 29


8. „Cienie- chrońmy Ziemię”- skojarzenia

Rodzic za pomocą światła lampy rzuca na scianę cienie różnych dostępnych przedmiotów, np. butelki plastikowej, słoika, szczoteczki do zębów, kwiatka. Następnie można dzieciom zadać pytania takie jak: Co kojarzy ci się z tym cieniem? Jak możemy chronić Ziemię?


9.  „Segregujemy śmieci” – praca plastyczno- techniczna.

Co będziemy potrzebować?

Gazetki ze sklepów spożywczych, klej, nożyczki, białą kartkę, ołówek, kredki w kolorze: żółtym, niebieskim, zielonym.

Rodzic maluje ołówkiem na kartce 3 kosze do segregacji, następnie dziecko koloruje te kosze w odpowiednich kolorach (żółty, niebieski, zielony), następnie wycinamy z gazety przedmioty, które nadadzą się do odpowiedniej segregacji, np. wycinamy butelkę coca-coli przyklejamy na pomalowany kosz w kolorze żółtym, słoik z przetworami przyklejamy na kosz niebieski,  itd.

Jak już praca zostanie ukończona, zachęcam do przeliczania elementów, które umieściły w koszach, sylabizowania (klaskania razem z dziećmi) przedmiotów zawartych w odpowiednich koszach, np. bu-tel-ka. Następnie można zapytać dziecko ile sylab usłyszało.


10. Zabawy ruchowe:

Zachęcam do przypomnienia dzieciom piosenki gimnastycznej: „Głowa, ramiona, kolana, pięty” :)

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

„Gąsienice Basi Gałygi”- zabawa muzyczna na dywanie.

https://www.youtube.com/watch?v=7IaZC3DvH54

  • „Dżdżownice”- dziecko kładzie się na brzuszku, pełza jak dżdżownica- dziecko leży na brzuchu, przedramiona oparte o podłogę, podnoszą biodra do góry i opuszczają je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
  • „Śmieci wrzucamy do kosza”- zabawa z elementem celowania. Do tej zabawy możemy wykorzystać ścinki gazet z poprzedniego zadania. Dziecko na początek robi kulki z gazety, następnie z odpowiedniej odległości próbuje wrzucić tą kulkę do kosza

Do dzieła "Żabeczki"- mile widziane foteczki :)

 

Powrót do wyboru aktualności