Propozycje zajęć dla dzieci
Dziękujmy za zdjęcia prac plastycznych które wysyłacie , można je zobaczyć w galerii zdjęć . Oczywiście czekamy na następne. Mamy nadzieje że niedługo już zobaczymy się w przedszkolu ♥♥♥
9. Zapoznanie dzieci z wierszem B. Formy - Przetwory z mleka .
Na zakupy wyruszamy ,
dużą torbę zabieramy .
Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały .
Smaczny jogurt waniliowy ,
naturalny , truskawkowy .
I koniecznie też maślankę ,
ser topiony i śmietankę .
Różne są przetwory z mleka ,
zatem niechaj nikt nie zwleka .
Dnia każdego - to zasada
coś z nabiału niechaj zjada .
10 . Omówienie wiersza - zadawanie dziecku pytań typu ;-
- O czym wiersz opowiada ?
- O jakich serach mówi ?- wymień je ,
- Czy znasz te sery ? ,
- Jaki jest twój ulubiony ser ? - Opowiedz o nim .
- Skąd się bierze ser ? ,
- Co jeszcze można otrzymać z mleka ? ,
- Jakie znasz jogurty ?
- Który jogurt najbardziej ci smakuje ? ,
-Czy śmietankę też otrzymujemy z mleka ? ,
- Dlaczego powinniśmy jeść nabiał ?
11. Nauka wiersza na pamięć .
12. Rodzice przygotowują tyle małych talerzyków ile mają rodzajów serów oraz innych produktów mlecznych .
np ; ser biały , żółty , topiony , feta , mozzarella , wędzony , kefir , jogurt , śmietana , itp .
Dziecko ma przygotowane wcześniej papierowe kółeczka oraz pisak lub kredkę .
Następnie próbuje każdy rodzaj produktu - jeśli mu smakował , obok talerzyka na kołeczku
rysuje buźkę zadowoloną , jeśli nie - buźkę smutną .
Następnie rodzice zawiązują dziecku oczy chustką ,
a ono próbuje po jednym produkcie mlecznym i odgaduje co to jest ?
13. Dzieci starsze dokonują podziału na sylaby następujących wyrazów ;-
- mleko ,
- ser ,
- serek ,
- masło ,
- jogurt .
i przeliczają sylaby .
14 . Z tych samych wyrazów budują najpierw schemat wyrazów , a potem model ,
wykorzystując białe i kolorowe głoski .
15. Rodzice dzieci młodszych wydrukują dziecku kolorowanki pod tytułem - ;Przetwory mleczne .
Dzieci mogą je kolorować przy pomocy kredek , pasteli albo wyklejać plasteliną czy innym ,
dowolnym tworzywem .