Nagłówek Napis

Kochane Ananaski!

Kochane Ananaski już przestałam liczyć, który to już mija tydzień bez naszych wspólnych chwil spędzonych w przedszkolu. To smutny czas, ale musimy być dobrej myśli , że w końcu znowu będziemy się bawić i uczyć w naszej kolorowej sali Dziękuję rodzicom za każde przesłane zdjęcia, filmiki i pozdrowienia. Przesyłam propozycję zajęć do wykonania w domu ,, Książka moim przyjacielem’’ ( 27.04- 30.04)

1.Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie zagadki:
Choć nie ma zamka ani kluczyka,
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści. (książka)

2. Rozwiązywanie zagadek
    
 Jakie imiona mają
braciszek i siostrzyczka,
którzy w lesie spotykają 
chatkę zrobioną z pierniczka. (Jaś i Małgosia)


Bardzo wiele przygód
miała drewniana chłopczyna
zanim z ojcem się spotkała
W brzuchu u rekina. (Pinokio)


 Jaka to dziewczynka
 ma roboty wiele,
 a na pięknym balu        
gubi pantofelek. (Kopciuszek)


Łatwo mnie poznacie,
gdy bajkę wspomnicie.  
Chodziłem tam w butach 
Miałem lżejsze życie. ( Kot w butach)

3.Wiersz
„Smutna książeczka”

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jedna książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

3. Rozmowa  na temat wiersza:

-co zrobiły książeczki,

- co stało się z jedną książeczką,

- co zrobiła Basia ?,

- o czym należy pamiętać.

4. Z książką na głowie

Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów…

5. Mała czy duża?

Do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.

 

Powrót do wyboru aktualności