Nagłówek Napis

SEGREGUJEMY ODPADY

Akcja segregacja...

5. Dzieci słuchają wiersza  M. Strzałkowskiej - Łąka . 

Jak tu pięknie dookoła ! 

Strumyk szemrze, kwitną zioła , 

skaczą żabki , buczą bączki 

- jak nie lubić takiej łączki ? 

Pośród kwiatów sobie łażą 

Ala, Ola , Staś i Kazio . 

Nagle patrzą - jakiś dołek , 

a w tym dołku jest tobołek . 

Staś tobołek wyjął z dołka , po czym zajrzał do tobołka ...a tam ..

- Patrzcie !  Stos papierków , 

trzy butelki , pięć cukierków , 

jedna guma ...

-Już wyżuta ..

- Dwie gazety i pół buta , 

dwie torebki. cztery puszki ...

- I zużyte trzy pieluszki !

- Ktoś na łące biwakował 

i te śmieci tu wpakował . 

- Cichcem , milczkiem , po kryjomu ...

- Zamiast zabrać je do domu . 

- Wiecie , jak tak dalej będzie , 

jak będziemy śmiecić wszędzie , 

to się ziemia zdenerwuje , 

tak, że każdy pożałuje !- Będzie miała dość brudasów , 

bo jest miła , lecz do czasu !

- Zagra wszystkim nam na nosie 

i przepadnie gdzieś w kosmosie , 

a my zostaniemy sami , 

płynąc luzem pod gwiazdami . ...

 

Rozmowa z dzieckiem na temat przesłania tego wiersza . 

Uzmysłowienie dziecku szkodliwości bezmyślnych poczynań 

ludzkich - jak np; zostawianie po sobie śmieci na tej pięknej łące , 

co prowadzi do zniszczenia środowiska naturalnego , 

potrzebnego człowiekowi do życia . 

 

6. Akcja - segregacja . 

Rodzice prowadzą z dzieckiem pogadankę na temat w jaki sposób segregujemy 

w swoich domach śmieci . 

W ten sposób sprawdzają czy dzieci dobrze zapamiętały przekaz . 

kolor niebieski - PAPIER I TEKSTYLIA  , 

kolor zielony - SZKŁO KOLOROWE , 

kolor biały - SZKŁO BIAŁE , 

kolor żółty - METAL I PLASTIK , 

kolor brązowy - KOMPOST . 

 

7. Dzieci starsze ( 5-l i 6-l ) 

Układają najpierw schemat , a potem model następujących wyrazów ; 

- papier , 

- metal , 

- plastik , 

- tekstylia - 6-l . 

Liczą głoski , dzielą wyrazy na sylaby i również je przeliczają . 

5-l pracują po raz pierwszy w Kartach Pracy nr 4 , 

wykonując ćwiczenia wg kolejności . 

6- l - również pracują z nową Kartą Pracy nr 4 , 

i mają takie zadania ; -

Przeczytać tekst z nową literką Z, z . 

Napisać literkę po śladzie . 

W miarę możliwości powoli robić ćwiczenia związane z nową literką . 

Dzieci 4- l - nadal pracują ze swoją książeczką , 

jeśli będą zbliżały się do końca , to proszę uzupełniać 

zaległe ćwiczenia . 

Dzieci 3-l - proszę rodziców o wydrukowanie kolorowanek 

na temat - Ziemia to nasz dom . 

Dziecko wybiera sobie dowolny obrazek do kolorowania . 

 

Powrót do wyboru aktualności