EKOLOGICZNA ZABAWKA
Dzisiaj się troszeczkę pobawimy ;-)
8. Zabawa dydaktyczna ;- Segregujemy śmieci .
Proszę przygotować kredki w kolorach odpowiadających kolorom worków na śmieci .
( niebieską , zieloną , białą , żółtą , brązową ) .
Rodzic daje polecenia -;
- Nazwij poszczególne kolory ,
- Pokaż kolor tej kredki , która pasuje do worka z plastikiem (żółta ) ,
..........................................................ze szkłem kolorowym ( zielony ) ,
...........................................................z papierem i tekstylią (niebieski ) - itp
Potem odwracamy kolejność ;-
Co wkładamy do worka koloru zielonego ?
Dziecko wymienia ;- szkło kolorowe .
- Co wkładamy do worka koloru białego ?
...........................- białe szkło - itp
Oczywiście dzieci młodsze mają w tych zadaniach dużą pomoc rodziców .
Można podpowiedzieć, jeżeli dziecko zapomni nazwę koloru np ;-
żółty jak słoneczko , biały jak bałwanek , zielony jak trawa itp ;-
9. Proszę przygotować niektóre przedmioty już wykorzystane i przeznaczone do segregacji
np ;- różne pudełeczka , plastikowe zakrętki , papierowe torebki , foliowe torebki itp .
Rozmawiamy z dzieckiem na temat wcześniejszego ich wykorzystania ,
a także pobudzamy wyobraźnię dziecka stawiając pytanie -
Czy możemy te przedmioty jeszcze do czegoś wykorzystać ,
jeśli tak - to w jaki sposób ? -
Dziecko wymyśla różne rozwiązania , a rodzice inspirują je do pobudzania wyobraźni .
10 . Ekologiczny projekt - praca plastyczno - techniczna .
Zadaniem dziecka , przy pomocy rodzica , będzie wymyślenie oryginalnej konstrukcji ,
budowli , samochodu czy zabawki przy wykorzystaniu tychże przedmiotów .
Chwalimy dziecko za pomysłowość i entuzjazm przy pracy .
Proszę o utrwalenie w formie zdjęć tych twórczych prac i przesłanie ich do p Adrianki .
11. Dzieci 6- l nadal wykonują ćwiczenia z nowej karty pracy ,
oraz czytają nowy tekst z literką Z, z .
Dzieci 5-l -również pracują z książką nad następnymi ćwiczeniami wg kolejności .
Rodzicom dzieci 5- l przypomnę , że dzieci 5- l nie muszą znać literek ,
ich książka wprawdzie zawiera literki , ale bardziej dla opatrzenia się z nimi
na rok przyszły .
Chyba ,że wyraźnie sobie tego życzą .
Niektóre 6- l znacznie wybiegają poza program związany z nauką literek w przedszkolu ,
dlatego mogą sobie czytać teksty wierszyków , które same sobie wybrały i mają je w domu .