Nagłówek Napis

EKOLOGICZNA ZABAWKA

Dzisiaj się troszeczkę pobawimy ;-)

8. Zabawa dydaktyczna ;- Segregujemy śmieci . 

Proszę przygotować kredki w kolorach odpowiadających kolorom worków na śmieci . 

( niebieską , zieloną , białą , żółtą , brązową ) . 

Rodzic daje polecenia -; 

- Nazwij poszczególne kolory , 

- Pokaż kolor tej kredki , która pasuje do worka z plastikiem (żółta ) , 

..........................................................ze szkłem kolorowym ( zielony ) , 

...........................................................z papierem i tekstylią (niebieski ) - itp 

Potem odwracamy kolejność ;- 

 Co wkładamy do worka koloru zielonego ? 

Dziecko wymienia ;- szkło kolorowe . 

- Co wkładamy do worka koloru białego ? 

...........................- białe szkło - itp 

Oczywiście dzieci młodsze mają w tych zadaniach dużą pomoc rodziców . 

Można podpowiedzieć,  jeżeli dziecko zapomni nazwę koloru np ;-

żółty jak słoneczko , biały jak bałwanek , zielony jak trawa itp ;- 

 

9. Proszę przygotować niektóre przedmioty już wykorzystane i przeznaczone do segregacji 

np ;- różne pudełeczka , plastikowe zakrętki , papierowe torebki , foliowe torebki itp . 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat wcześniejszego ich wykorzystania , 

a także pobudzamy wyobraźnię dziecka stawiając pytanie - 

Czy możemy te przedmioty jeszcze do czegoś wykorzystać , 

jeśli tak - to w jaki sposób ? - 

Dziecko wymyśla różne rozwiązania , a rodzice inspirują je do pobudzania wyobraźni . 

 

10 . Ekologiczny projekt - praca plastyczno - techniczna . 

Zadaniem dziecka , przy pomocy rodzica , będzie wymyślenie oryginalnej konstrukcji , 

budowli , samochodu czy zabawki przy wykorzystaniu tychże przedmiotów . 

Chwalimy dziecko za pomysłowość i entuzjazm przy pracy . 

Proszę o utrwalenie w formie zdjęć tych twórczych prac i przesłanie ich do p Adrianki . 

 

11. Dzieci 6- l nadal wykonują ćwiczenia z nowej karty pracy , 

oraz czytają nowy tekst z literką Z, z . 

Dzieci 5-l -również pracują z książką nad następnymi ćwiczeniami wg kolejności . 

Rodzicom dzieci 5- l przypomnę , że dzieci 5- l nie muszą znać literek , 

ich książka wprawdzie zawiera literki , ale bardziej dla opatrzenia się z nimi 

na rok przyszły . 

Chyba ,że wyraźnie sobie tego życzą . 

Niektóre 6- l znacznie wybiegają poza program związany z nauką literek w przedszkolu , 

dlatego mogą sobie czytać teksty wierszyków , które same sobie wybrały i mają je w domu . 

Powrót do wyboru aktualności