Nagłówek Napis

KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM

W tym tygodniu naszym tematem będą książeczki , zważywszy na obecną sytuację , mamy sprzyjające warunki na to , by czytać więcej i by dzieci w sposób spontaniczny sięgały po książeczki , same czytały proste wierszyki ( 6- l ) , oglądały obrazki i stawiały pytania dotyczące poznawanych historii .

Witamy wszystkie dzieci i wszystkich rodziców . 

Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi  i często korzystacie 

ze świeżego powietrza . 

W tym tygodniu naszym tematem będą książeczki , 

zważywszy na obecną sytuację , mamy sprzyjające warunki na to , 

by czytać więcej i by dzieci w sposób spontaniczny sięgały po książeczki , 

same czytały proste wierszyki ( 6- l ) , oglądały obrazki 

i stawiały pytania dotyczące poznawanych historii .

 

1.Poznanie przez dzieci wiersza ;- B.S.Kossuth - WIELKI SKARB . 

Mam przyjaciela - wielki skarb , 

największą  radość w świecie . 

Któż to ? Aha , nie powiem , nie ..

Z łatwością odgadniecie . 

Chciałbym z nim przebywać cały dzień , 

lecz mi nie daje mama .

-Ej ,Jurku , chodź, na spacer czas , 

dość już tego czytania ! 

Tak , książka to przyjaciel mój - 

przyjaciel prawie żywy . 

On opowiada cudów moc , 

o świecie prawi dziwy . 

O górach , morzach niesie wieść , 

o naszej , własnej ziemi , 

wypowie wiersz lub cudną baśń - 

czym ? Literkami swymi . 

Więc cieszę się , że książkę mam , 

Och , czytać pragnę wiele ! 

Nie niszczę ich , bo książki me 

- najlepsi przyjaciele . 

 

2. Omówmy z dzieckiem ten wiersz , stawiając dziecku proste pytania typu ;- 

O czym opowiada wiersz ? 

Jakie słowo w tym wierszu określa książkę ? 

Dlaczego nazwano książkę przyjacielem ? 

Czy ty również uważasz , że książka może być przyjacielem ? 

Dlatego tak uważasz ? . 

Jak należy obchodzić się z każdą książeczką ? 

 

3. Ulubiona książka . 

Rodzice zachęcają dziecko , by zastanowiło się , 

jaka jest jego ulubiona książka , 

kto jest jego głównym bohaterem , 

jaką historię w niej przedstawiono . 

Dziecko opowiada w sposób komunikatywny . 

Można uzmysłowić dziecku , że książki mogą być różne - do czytania lub słuchania 

( albumy , atlasy , beletrystyka , książki obrazkowe , komiksy , książki elektroniczne - 

e- booki i audiobooki ). 

 

4. F, f - jak fotel . - Wprowadzenie literki F, f w oparciu o wyraz - fotel  - dzieci starsze .

Dziecko tradycyjnie układa najpierw schemat , a potem model wyrazu z kolorowych głosek . 

Przelicza głoski , liczy sylaby . 

Rodzice prezentują dziecku literkę F, f . 

Dziecko określa z jakich elementów się składa , 

Stara się odnaleźć podobieństwa tej litery z literami dotąd poznanymi , 

Mówi o swoich skojarzeniach np-;z przedmiotami , 

Stara się narysować literkę w powietrzu , na dywanie , 

Rodzic daje dziecku kawałek firanki i proponuje , by dziecko ułożyło z niej literkę F .

 

5 . 6- l -Próbują czytać nowy tekst z literka F, f w nowych kartach pracy , 

....5-l - wykonują ćwiczenia również w nowych kartach pracy wg kolejności . 

.....4-l - pracują w kartach pracy wg ustalonej kolejności lub uzupełniają zaległości . 

.....3-l - kolorują swoje , ulubione książeczki . 

Powrót do wyboru aktualności