Nagłówek Napis

Witam moje kochane Ananaski :)

Zapraszam do zapoznania się z nową propozycją zajęć na kolejny tydzień. W tym tygodniu przeniesiemy się do krainy muzyki. Muzyka towarzyszy nam przez całe życie i daje nam wiele radości. Życzę wam moje przedszkolaki, aby ta radosna muzyka była z nami przez cały czas trwania tej długiej i niekończącej się kwarantanny. Pozdrawiam Was i mocno ściskam:)

PROPOZYCJA ZAJĘĆ  11-15.05

1.Wysłuchanie opowiadania „W krainie muzyki”.

Dawno, dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka  i chłopiec.

Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie – tak im przynajmniej się wydawało.

W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki,

a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy.

Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły i wszyscy byli bardzo szczęśliwi.

2.Analiza opowiadania:

- Dlaczego wszystkim mieszkańcom wydawało się, że mieszkają w „zaczarowanej krainie”?

- Jak możemy nazwać tą krainę?                                                                                            

 - Kto z was chciałby mieszkać w tej krainie i dlaczego? - swobodna wypowiedz dziecka.

3.Posłuchajcie utworu J. Straussa pt.: „Marsz Radeckiego”.

Słuchając utworu zwróćcie uwagę na instrumenty muzyczne występujące w utworze oraz na charakter muzyki. Spróbujcie zagrać na dowolnym instrumencie znajdującym się w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=1_rMWk20Lgo
Ciekawostka dla rodziców i dzieci. 
Utwór muzyczny skomponowany przez (op. 228) na uroczysty bankiet, wydany przez habsburski Dom Panujący w Wiedniu 31 sierpnia 1848. Bankiet i utwór zostały zadedykowane austriackiemu feldmarszałkowi Josephowi Radetzkiemu (Radeckiemu), dowodzącemu w bitwie pod Custozą. Obecnie grany jest podczas rund honorowych na zawodach jeździeckich i imprezach niepodległościowych oraz na zakończenie każdego Koncertu Noworocznego w Wiedniu, kiedy publiczność tradycyjnie klaszcze w rytm muzyki co jest tradycją od 1848 roku.
(Zródło: https://pl.wikipedia.org)

 4. Zgaduj zgadula. Po każdym rozwiązaniu zagadki dzielimy wyraz na sylaby oraz podajemy jaką głoskę słyszymy na początku.


„Okrągły i brzuchaty,
Wśród zabawek czasem leży
Zależy mu na tym, aby go uderzyć.
Gdy stuknę go czasem-zagra pod palcami
Głośno mi dziękuje, gdy stukam palcami.” (bębenek)

„Mały i cienki, cieniutkim głosem
Zagra piosenki pod twoim nosem.” (flet)

„Chyba największy wśród instrumentów
Swoją ogromną paszczę otwiera
By pięknie grały wszystkie koncerty.”( fortepian)

„Zrobione są z drewna
Cztery struny mają
Gdy pociągniesz po nich smyczkiem
To pięknie zagrają.” (skrzypce)

„Duża albo mała,
Jak u słonia zwie się.
Gdy zaczynasz w nią dmuchać
Melodia się niesie.” (trąbka)

5. "Skaczące Nutki" - muzyka Barbara Kolago, słowa Dorota Gellner


https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=pP5LwJA1Gu0


Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

ref: Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

ref: Ta wysoko…

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu

I skakały po kocykach

W czarnych szelkach i bucika

6. Praca plastyczna ,, Czarodziejskie instrumenty” – wykorzystujemy do pracy butelkę plastikową lub puszkę po coca-coli oklejamy ją według własnego pomysłu ( papier kolorowy, bibuła lub inne dostępne materiały w domu). Następnie wsypujemy do środka ryż lub groch i zamykamy wieczko.  I w taki to sposób powstaje nam nasz własny domowy instrument.

Powrót do wyboru aktualności