Wrażenia i uczucia ♥♥♥
W tym tygodniu postaramy się nazywać i określać nasze uczucia oraz wrażenia .
W tym tygodniu postaramy się nazywać i określać nasze uczucia oraz wrażenia .
1. Zapoznanie dzieci z utworem J. Kiersta - Po burzy .
Obaliła chmura w noc drzewo -
poszła , mrucząc jak niedźwiedź za Giewont .
Było strachu , oj było, po nocy ,
kiedy piorun , jak zbójnik , wyskoczył !
Za nim drugi zza chmury , zza grani ,
no i z pierwszym za czuby - i w taniec !
Ten miał złotą ciupagę , ten srebrną .
Oj błyskały , błyskały przez ciemność !
Obaliła wichura w noc drzewo -
idźże sobie , jak niedźwiedź , za Giewont .
Teraz słonko . Irenka cichutko
budzi kwiatki zaspane w ogródku .
Omówienie z dzieckiem utworu .
Przedstawienie przez dziecko całej sytuacji opisanej w wierszu .
Próba opisania uczuć , które mają miejsce w tym wierszu
i nazywania ich .
Jak radzić sobie ze strachem - dyskusja , burza mózgów .
Jakie znasz inne uczucia ( radość , gniew , złość , smutek , itp )
2. Dziecko nazywając uczucia próbuje budować zdania typu -;
Jestem smutna , gdy ...............,
Boje się , gdy .......................... ,
Cieszę się , bo ..........................,
Złości mnie ..............................,
Jak się boję to ........................itp .
3. Zabawa z lusterkiem .
Dziecko stara się poprzez mimikę wyrazić przy pomocy lusterka swoje uczucia .
4. Rodzice przygotują kilka kółeczek z białych kartek . - Będą to buzie .
Zadaniem dziecka będzie narysować na nich różne emocje - i te radosne i te smutne .
Po skończonej pracy dziecko opowiada rodzicom po kolei - Co ich buźka przedstawia .
5. Dzieci 3-l - kolorują dowolne kolorowanki ,
dzieci 4-l - pracują nad kolejnymi ćwiczeniami ze swoich kart pracy .( ze względu na to , że
nasz pobyt w domu przedłuża się , dzieci pracują nie tylko z wyznaczonymi wcześniej ćwiczeniami ,
ale , robią następne ćwiczenia po kolei ) .
Dzieci 5- l - również pracują w książkach wykonując ćwiczenia w kolejności ich występowania .
Dzieci 6- l - poznają literę J, j w oparciu o wyraz - jama .
Tok metodycznego postępowania przy wprowadzaniu nowej litery omówiłam już
przy okazji wprowadzania wcześniejszych liter .
Proszę , by dzieci ułożyły schemat , a potem model wyrazu - jama (wyjaśniamy dziecku znaczenie tego pojęcia )
Następnie przy pomocy plasteliny, koralików , skrawków tkanin dziecko próbuje ułożyć kształt nowej literki .
Można wycisnąć też nieco pianki do golenia na kolorową kartkę .
Dziecko równomiernie ja rozprowadzi , a potem będzie pisało literkę J, j po jej powierzchni .
Po tego typu zabawach - ćwiczeniach dziecko próbuje czytać nowy tekst z literka J, j ze swojej karty pracy .