Nagłówek Napis

Wrażenia i uczucia ♥♥♥

W tym tygodniu postaramy się nazywać i określać nasze uczucia oraz wrażenia .

W tym tygodniu postaramy się nazywać i określać nasze uczucia oraz wrażenia . 

 

1. Zapoznanie dzieci z utworem J. Kiersta - Po burzy .

Obaliła chmura w noc drzewo - 

poszła , mrucząc jak niedźwiedź za Giewont .

Było strachu , oj było, po nocy , 

kiedy piorun , jak zbójnik , wyskoczył ! 

Za nim drugi zza chmury , zza grani , 

no i z pierwszym za czuby - i w taniec ! 

Ten miał złotą ciupagę , ten srebrną .

Oj błyskały , błyskały przez ciemność !

Obaliła wichura w noc drzewo - 

idźże sobie , jak niedźwiedź , za Giewont . 

Teraz słonko . Irenka cichutko 

budzi kwiatki zaspane w ogródku . 

Omówienie z dzieckiem utworu . 

Przedstawienie przez dziecko całej sytuacji opisanej w wierszu .

Próba opisania uczuć , które mają miejsce w tym wierszu 

i nazywania ich . 

Jak radzić sobie ze strachem - dyskusja , burza mózgów . 

Jakie znasz inne uczucia ( radość , gniew , złość , smutek , itp ) 

 

2. Dziecko nazywając uczucia próbuje budować zdania typu -; 

Jestem smutna , gdy ..............., 

Boje się , gdy .......................... ,

Cieszę się , bo .........................., 

Złości mnie .............................., 

Jak się boję to ........................itp .

 

3. Zabawa z lusterkiem . 

Dziecko stara się poprzez mimikę wyrazić przy pomocy lusterka swoje uczucia . 

 

4. Rodzice przygotują kilka kółeczek z białych kartek . - Będą to buzie . 

Zadaniem dziecka będzie narysować na nich różne emocje - i te radosne i te smutne . 

Po skończonej pracy dziecko opowiada rodzicom po kolei - Co ich buźka przedstawia .

 

5. Dzieci 3-l - kolorują dowolne kolorowanki , 

dzieci 4-l - pracują nad kolejnymi ćwiczeniami ze swoich kart pracy .( ze względu na to , że 

nasz pobyt w domu przedłuża się , dzieci pracują nie tylko z wyznaczonymi wcześniej ćwiczeniami , 

ale , robią następne ćwiczenia po kolei ) .

Dzieci 5- l - również pracują w książkach wykonując ćwiczenia w kolejności ich występowania . 

Dzieci 6- l - poznają literę J, j w oparciu o wyraz - jama . 

Tok metodycznego postępowania przy wprowadzaniu nowej litery omówiłam już 

przy okazji wprowadzania wcześniejszych liter . 

Proszę , by dzieci ułożyły schemat , a potem model wyrazu - jama (wyjaśniamy dziecku znaczenie tego pojęcia )

Następnie przy pomocy plasteliny, koralików , skrawków tkanin dziecko próbuje ułożyć kształt  nowej literki . 

Można wycisnąć też nieco pianki do golenia na kolorową kartkę . 

Dziecko równomiernie ja rozprowadzi , a potem będzie pisało literkę J, j po jej powierzchni .

Po tego typu zabawach - ćwiczeniach dziecko próbuje czytać nowy tekst  z literka J, j ze swojej karty pracy . 

 

 

 

 

Powrót do wyboru aktualności