Nagłówek Napis

Propozycja zajęć i zabaw gr. "PSZCZÓŁKI" i "MOTYLKI"- 11.05.2020 - 15.05.2020

Witajcie! Drogie dzieci !! W tym tygodniu udamy się do krainy muzyki, gdzie pośpiewamy i poznamy instrumenty muzyczne. Będziemy wyrażać muzykę poprzez ruch i środki plastyczne. Miłej zabawy.

                           W KRAINIE MUZYKI

  • WIERSZ „ NAJLEPSZY INSTRUMENT” W. Próchniewicz

Jest taki instrument na świecie,
dostępny nawet dla dzieci.
Wygrywa wszystkie melodie
najładniej, najłagodniej.
Gdy nutki wpadną do ucha,
on ucha bardzo się słucha.
Bo najgrzeczniejszy jest przecież,
słucha się w zimie i w lecie,
w upał i gdy deszcz leje,
on wtedy nawet się śmieje!
Chodzi wraz z tobą wszędzie
i już tak zawsze będzie.
Nawet za złota trzos
nie zniknie − bo to TWOJ GŁOS.
Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.
Pamiętaj o nim − zaśpiewaj!
On się natychmiast odezwie
i zagra czysto i pewnie.
Opowie ci zaraz radośnie
na przykład o słonku lub wiośnie.
Bo lubi i dobrze zna cię,
twój wierny, dźwięczny przyjaciel.
 Rozmowa na temat wiersza:  Co autor wiersza nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument? W jakich sytuacjach, według autora, możemy go używać? Czym się różni od tradycyjnych instrumentów? W czym jest podobny?

  • ZABAWA „JA GRAM NA GITARZE”

Ja gram na gitarze,  na pianinie także

 W ręce sobie klaszcze i  kolana też

Ja gram na gitarze, na pianinie także

W ręce sobie klaszcze i w kolana też

Teraz wszyscy łapmy ręce, tańczmy  kółeczko

śpiewać będę trochę szybciej heja – heja – ho;  heja – heja –ho; heja- heja - ho

śpiewać będę trochę szybciej heja – heja – ho.

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

  • ZABAWA CICHO – GŁOŚNO

Dzieci rozpoznają na obrazkach przedmioty, nazywają i wypowiadają ich nazwy: głośno, gdy  rodzic  uniesie rękę w górę, a cicho, gdy rodzic  przykłada palec do ust.
(Na obrazkach: pajac, lalka, miś, piłka, kaczka itp.)

  • DŹWIĘKI I ODGŁOSY INSTRUMENTÓW

https://youtu.be/MadTiSUv4Jo

https://youtu.be/6y0LGu724lY

  • JESTEM MUZYKANTEM KONSZABELANTEM

Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -Na pianinie.

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

A pianino, i no, i no, a pianino, gra!

 

Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -  flecie

A na flecie, fiju, fiju…

fiju fiju,  fiju fiju..

A na flecie fiju, fiju , fiju, fiju gram!

 

Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -   skrzypcach

A na skrzypcach dylu dylu

Dylu dylu, dylu, dylu

A na skrzypcach dylu, dylu, dylu, dylu gram!

Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -   trąbce

A na trąbce trutu tutu, trutu tutu

trutu tutu,

a na trąbce trutu tutu, trutu tutu gram!

 

Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -   na bębnie

A na bębnie bum tarara, bum tarara, bum tarara,

a na bębnie bum tarara, bum tarara gram!
 


Jestem muzykantem - konszabelantem,

my muzykanci-konszabelanci.

Ja umiem grać, my umiemy grać.

- A na czym? -   na wszystkim

A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,

A na flecie, fiju, fiju fiju fiju fiju fiju

A na skrzypcach dylu dylu, dylu, dylu, dylu, dylu

A na trąbce trutu tutu, trutu tutu, trutu tutu

A na  bębnie  bum tarara, bum tarara, bum tarara.

https://youtu.be/or-xxFjWMy0

  • MALOWANIE MUZYKI

Malowanie farbami do muzyki:  Dzieci malują podczas słuchania. Nagranie można włączać kilkakrotnie według potrzeby. Polecam dwa utwory. 

https://youtu.be/GC7PycSBILc   -  Piotr Czajkowski - Walc kwiatów

 https://youtu.be/x463zoWpiVI      - EDVARD GRIEG - Morning

  • GITARA  Z OPAKOWANIA PO CHUSTECZKACH – PRACA PLASTYCZNA

Materiały i przybory:

opakowanie po wyciąganych chusteczkach higienicznych

kolorowy samoprzylepny papier

kilka gumek recepturek

kawałek grubego kartonu [np. z pudła]

czarny marker

taśma samoklejąca

  1. Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą. Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło rezonansowe gitary.
  2. Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.
  3.  Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi.
  4.  Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli.

Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki!

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fekodziecko.com%2Fcategory%2Finstrumenty&psig=AOvVaw27gvuAXaLbihR_F-Ue21Zj&ust=1588946140681000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCLjBkOXzoekCFQAAAAAdAAAAABAD

  • „ZEBRAŁ CUDNĄ JAŚ KAPELĘ” -  zabawa naśladowcza

Zebrał cudną Jaś kapelę

Jakiej w świecie jest niewiele

Są tam skrzypce- /naśladujemy grę na skrzypcach/

Są tam basy

Cóż to będą za hałasy- /łapiemy się za głowę/

Dylu dylu, dylu na badylu -/naśladujemy grę na skrzypcach/

Firli, firli- / naśladujemy grę na flecie/

Plum, plum, plum- / naśladujemy grę  na pianinie/

Fiku – miku na patyku-/palce wskazujące unosimy do góry?

Tra –ra – ra – ra- /naśladujemy grę na trąbce?

Bym, bum, bum- / klepiemy się po brzuchu/

Dylu dylu, dylu na badylu -/naśladujemy grę na skrzypcach/

Firli, firli- / naśladujemy grę na flecie/

Plum, plum, plum- / naśladujemy grę  na pianinie/

Fiku – miku na patyku-/palce wskazujące unosimy do góry?

Tra –ra – ra – ra- /naśladujemy grę na trąbce?

Bym, bum, bum- / klepiemy się po brzuchu/

Dylu dylu, dylu na badylu -/naśladujemy grę na skrzypcach/

Firli, firli- / naśladujemy grę na flecie/

Plum, plum, plum- / naśladujemy grę  na pianinie/

Fiku – miku na patyku-/palce wskazujące unosimy do góry?

Tra –ra – ra – ra- /naśladujemy grę na trąbce?

Bym, bum, bum- / klepiemy się po brzuchu/

https://youtu.be/0XAinVz-_AM

  • POZNAJEMY H, h

H jak HARFA - Analiza i synteza słuchowa wyrazu   podstawowego – HARFA. Poprawna artykulacja wyrazy podstawowego. Wprowadzenie litery H, h. Zaprezentowanie sposobu  pisania litery-  (6 – latki – Karta pracy nr 4 str. 16)

H jak HAMAK” -  analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego – HAMAK. Poprawna artykulacja wyrazu podstawowego - (5 - latki – Karta pracy nr 4 str.  17)

 

 KARTA PRACY:

 KARTY PRACY NR 4 STR. 16 – 19   (6 – LATKI )

KARTY PRACY NR 4 STR. 14 – 18   (5 – LATKI)

KARTY PRACY NR 2 STR.   35 – 36 (4 – LATKI)

 

Powrót do wyboru aktualności