Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek" 11-15.05.2020r.

Witam serdecznie moje Maluszki! W tym tygodniu "wyruszamy" do Krainy Muzyki. Poznacie nazwy instrumentów oraz ich dźwięk. Wykonacie swój, pierwszy instrument :) Liczę na to, że pochwalicie się swoim instrumentem, który wykonacie z pomocą swoich rodziców :) Mam nadzieję, że jesteście zdrowe i tęsknice za przedszkolem równie mocno jak ja :) A teraz do dzieła moje "słodziaki" :)

Temat tygodnia: „W krainie muzyki”

11-15.05.2020r.


1. Nauka piosenki „Na muzyce w przedszkolu.” K. Kulikowska.

https://www.youtube.com/watch?v=HzuQmEf9pbc

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają janczary, my biegamy wkoło.x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

 Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło.x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.


2. „Jaki to instrument?”- rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci oraz dźwięków z nagrania.

Propozycja pytań:

- Dzisiaj będziemy rozmawiać o instrumentach, jakie instrumenty znasz?

- Czy grałeś/-łaś już na jakimś instrumencie?

- Na jakim instrumencie grałeś/-łaś?

Instrumenty: film edukacyjny dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

Po zapoznaniu dziecka z nazwą i dźwiękiem instrumentów z powyższego filmiku, warto włączyć go po raz kolejny i zapytać maluszka jaki instrument jest zaprezentowany, następnie pytamy (nie pokazując już filmu) jak nazywa się instrument, który wydaje podany dźwięk.

4latki- karta pracy nr. 35 I 36.

3latki- karta pracy nr. 27.


3. Zabawa ruchowa: „Ja gram na gitarze, na pianinie także”- Maskotki

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA


4. „Orkiestra”- D. Gellner, rozmowa na temat treści wiersza; rozmowa w oparciu o fotografię "Orkiestry symfonicznej"

Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.

Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.

Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.

Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.

A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.

Więc koty z piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły wołając

- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika! J

Propozycja pytań:

- Co to jest orkiestra?

- Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra?

- Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały?

- Czy kotom podobała się mysia muzyka?

Zdjęcie przedstawiające orkiestrę symfoniczną: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/MITO_Orchestra_Sinfonica_RAI.jpg/1200px-MITO_Orchestra_Sinfonica_RAI.jpg

- Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry?

- Czy w orkiestrze jest dużo ludzi i instrumentów?

- Kto to jest dyrygent, jakie jest jego zadnie, jak myślisz?


5. „Szumiący las”- ćwiczenia logopedyczne (wywołujemy  głoskę „sz”)

Jaki dźwięk wydaje las? (dziecko stara się wydać dźwięk szumiącego lasu)

Mów na przemiennie: i- o, i- o, i- o,

Mów bezdźwięcznie  naprzemiennie: i- o, i- o,

Przy ułożeniu ust  jak do „i”  zacznij syczeć jak wąż- delikatnie unieś język (wargi rozciągnięte, odsłonięte i niezaciśnięte zęby, język za zębami)

Przy ułożeniu ust jak do „o” zacznij szumieć jak las(kąciki warg trochę ścignięte do środka, broda i język uniesione, wypowiadanie głoski „sz”)

3latki, karta pracy nr. 28- potrzebujemy kuleczek z bibuły lub krepiny, dzieci chwytem pęsetowym chwytają kuleczki, i naklejają je na gałęzie drzew, podczas pracy włączamy dziecku muzykę relaksacyjną https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4


6. „Nasze instrumenty”-praca techniczna, gitara

Co będziemy potrzebować?

- pudełko po chusteczkach higienicznych,

- taśma dwustronna, taśma klejąca

- plastikowa rurka, nożyczki

- 5 gumek recepturek

Dziecko nakleja  taśmę dwustronną równolegle do krótszych boków pudełka- między krawędzią pudełka a dziurą. Kolejno przecina, pod czujnym okiem rodziców, rurkę tak aby powstały dwie krótkie rurki, następnie nakleja je na pudełku w miejscu dwustronnej taśmy klejącej. Dziecko nakłada gumki recepturki tak aby opierały się o rurki.

Obrazek podglądowy:  https://4.bp.blogspot.com/--ObzTeWFbSo/UWhXFEcKgiI/AAAAAAAAAus/OpKlhhEJqEE/s1600/20130412_173403.jpg


7. Zagadki:

Jest to zespół niemały,

mogą być w nim skrzypce, a nawet organy.

Gdy wszyscy razem zaczynają grać,

To aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

 

Zna go każde w przedszkolu dziecko,

Zawsze stoi przed swoją orkiestrą

I porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)


8. Propozycja zabaw przy muzyce:

 

 

Powrót do wyboru aktualności