MALOWANIE MUZYKI
Muzyczne opowieści
9. Muzyczna różnorodność .
Rodzice przygotują do wysłuchania utwór - Comedians galop . (internet) .
Dziecko zamyka oczy , słucha utwór , a po jego zakończeniu , opowiada
o swoich uczuciach jakie towarzyszyły mu podczas słuchania go .
Dbamy o komunikatywne wypowiedzi , zwłaszcza dzieci starszych .
10 .Lustra - zabawa z rodzicami .
Dziecko dobiera się z rodzicem w pary i ustalają która z osób jest ,,lustrem ,".Siadają naprzeciw siebie .
Zadaniem '' lustra ,, jest jak najdokładniejsze odtworzenie ruchów i mimiki osoby , która się w nim odbija .
Chodzi o rozwijanie spostrzegawczości i pamięci dziecka .
Potem następuje zmiana ról . Zabawę powtarzamy kilka razy .
11. Ilustrujemy ruchem .
Rodzice przygotują utwór P, Czajkowskiego - Walc kwiatów ( internet )
oraz wstążki lub bibułę . Dziecko słucha fragmentu utworu , obmyśla jak można wyrazić ruchem
ten utwór , a następnie tańczy wg swojej koncepcji . Może przewidzieć także elementy taneczne
dla rodziców . Rozwijamy w ten sposób poczucie rytmu , melodyjności , wyobraźnię muzyczną .
12. Gra planszowa .
Proponuję zagrać z dzieckiem wykorzystując dowolną grę planszową , którą każde z dzieci ma w domu .
Można z dzieckiem starszym skonstruować własną grę wykorzystując dużą kartkę papieru , pisaki ,
pionki , kostki oraz własną wyobraźnię . Będzie ona cenniejsza od kupowanych gier ,
ponieważ zostanie wykonana przez dziecko i rodzica .
Po skończeniu zachęcamy dziecko do tego , by opowiedziało o swoich emocjach ,
jakie towarzyszyły mu podczas gry , co mu się podobało , co mniej , co by zmieniło
następnym razem .
13. Malowanie muzyki .
Przy wykorzystaniu farb dzieci ,,malują muzykę '', którą dzisiaj poznały -
Mają do wyboru utwory Comedians galop lub Walc kwiatów .
Po zakończeniu pracy opowiadają co namalowały , z czym ta muzyka im się skojarzyła .
14. Dzieci 6- l - utrwalają sobie tekst z literką J, j
Próbują pisać literkę po śladzie , w izolacji - ćwiczenia z kartą pracy .