Nagłówek Napis

STONOGA

Nie rozśmieszaj mnie ;-)))

15. ,,Nie rozśmieszaj mnie '' - dziecko dobiera się w pary z rodzicem . 

Siadają naprzeciwko siebie . Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać . 

Drugie z nich ma za zadanie rozśmieszyć partnera . 

Kiedy mu się to uda , następuje zmiana ról . Po skończonej zabawie dziecko próbuje odpowiedzieć na 

pytania; - Co czułeś w trakcie tego ćwiczenia ? 

Czy łatwo było zachować powagę ? 

Co ci w tym pomagało , a co utrudniało to zadanie ? 

 

16 . Stonoga - własnoręcznie wykonana przez dziecko i rodziców gra planszowa . 

Jest to zadanie dla dzieci starszych . 

Mieliśmy już namiastkę takiej gry , teraz jest to już konkretna propozycja . 

Potrzebne są ; brystol , mazak , obrazki przedstawiające emocje(można wykorzystać okrągłe, wcześniej  wykonane buźki) , kostki do gry , pionki .

Na brystolu rysujemy kształt  dużej stonogi .

Przy jej głowie napis START , przy odwłoku napis META . 

Dzielimy stonogę na pola planszy tak duże , by zmieściły się na nich pionki . 

Przyczepiamy 8-10 naszych buziek wyrażających emocje na niektórych polach .

Dziecko stara się wymyślać jakie nadać znaczenie tym emocjom np - 

gdy trafimy na buźkę wesołą - przesuwamy się na planszy o 4 pola dodatkowo 

gdy trafimy na buźkę zagniewaną cofamy się o 3 pola itp . 

Nasze dziecko jest tutaj głównym pomysłodawcą . 

Ono też demonstruje na czym polega gra , ustala zasady . 

Po zakończeniu opowiada o swoich emocjach  oraz o tym co ewentualnie chciałoby 

zmienić , udoskonalić następnym razem . 

 

17. Dzieci 4-l, 5-l i 6-l pracują w swoich kartach pracy . 

6- l - utrwalają sobie dodatkowo wszystkie przerobione teksty , a niektóre z nich 

czytają trudniejsze , wcześniej wybrane przez siebie proste wiersze . 

Dzieci 3- l kolorują dowolne obrazki , mogą to być obrazki nawiązujące do wiosny  (internet) .

Powrót do wyboru aktualności