STONOGA
Nie rozśmieszaj mnie ;-)))
15. ,,Nie rozśmieszaj mnie '' - dziecko dobiera się w pary z rodzicem .
Siadają naprzeciwko siebie . Jedno z nich usiłuje być poważne i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać .
Drugie z nich ma za zadanie rozśmieszyć partnera .
Kiedy mu się to uda , następuje zmiana ról . Po skończonej zabawie dziecko próbuje odpowiedzieć na
pytania; - Co czułeś w trakcie tego ćwiczenia ?
Czy łatwo było zachować powagę ?
Co ci w tym pomagało , a co utrudniało to zadanie ?
16 . Stonoga - własnoręcznie wykonana przez dziecko i rodziców gra planszowa .
Jest to zadanie dla dzieci starszych .
Mieliśmy już namiastkę takiej gry , teraz jest to już konkretna propozycja .
Potrzebne są ; brystol , mazak , obrazki przedstawiające emocje(można wykorzystać okrągłe, wcześniej wykonane buźki) , kostki do gry , pionki .
Na brystolu rysujemy kształt dużej stonogi .
Przy jej głowie napis START , przy odwłoku napis META .
Dzielimy stonogę na pola planszy tak duże , by zmieściły się na nich pionki .
Przyczepiamy 8-10 naszych buziek wyrażających emocje na niektórych polach .
Dziecko stara się wymyślać jakie nadać znaczenie tym emocjom np -
gdy trafimy na buźkę wesołą - przesuwamy się na planszy o 4 pola dodatkowo
gdy trafimy na buźkę zagniewaną cofamy się o 3 pola itp .
Nasze dziecko jest tutaj głównym pomysłodawcą .
Ono też demonstruje na czym polega gra , ustala zasady .
Po zakończeniu opowiada o swoich emocjach oraz o tym co ewentualnie chciałoby
zmienić , udoskonalić następnym razem .
17. Dzieci 4-l, 5-l i 6-l pracują w swoich kartach pracy .
6- l - utrwalają sobie dodatkowo wszystkie przerobione teksty , a niektóre z nich
czytają trudniejsze , wcześniej wybrane przez siebie proste wiersze .
Dzieci 3- l kolorują dowolne obrazki , mogą to być obrazki nawiązujące do wiosny (internet) .