Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek" 18.05- 22.05.2020r.

Witam Was moje kochane dzieci! Mam nadzieję, że jesteście zdrowe i korzystacie z promieni słonecznych :) W tym tygodniu będziemy rozmawiać o uczuciach; jak je nazywać, wyrażać i jak sobie z nimi radzić. Bardzo dziękuję za przesyłane zdjęcia i zaangażowanie Rodziców:) Serdecznie zapraszam do zdalnych zabaw :)

Temat tygodnia: Wrażenia i uczucia.

18.05- 22.05.2020r.


1. „Znaki uczuć”- praca plastyczna połączona z zabawą dydaktyczną.

Będziemy nazywać uczucia za pomocą minek.

Co będziemy potrzebować?

- 4 koła wycięte z papieru

-kredki

Rodzic pomaga maluszkowi narysować na wyciętych kołach minki: RADOŚĆ, SMUTEK, ZDZIWIENIE, STRACH. Jeżeli już będziemy mieli narysowane „minki”, rodzic wymienia nazwy powyższych uczuć, następnie dziecko podnosi „minkę” określającą dane uczucie. Można również zapytać, o to w jakich sytuacjach dziecko odczuwało podane uczucie.

4latki- karta pracy nr. 37.- dzieci opowiadają co znajduje się na rysunkach

3latki- karta pracy nr. 29.- dzieci przyglądają się ilustracjom; określają, która sytuacja wzbudza: radość, smutek, a która złość.


2. „ Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” rozmowa na temat piosenki i doświadczeń dzieci.

Propozycja pytań:

- Z jakiego powodu czasem płaczesz?

- Kiedy przestajesz płakać?

- Co lub kto ci w tym pomaga?

- Czy płacz jest nam czasem potrzebny? Kiedy? Dlaczego?

Rodzic czyta dziecku pierwszą zwrotkę piosenki.

Piosenka o beksie” J. Dąbrowski, J. Kukulski

„Czeka nas dzisiaj nie lada gradka,
Bo w tej piosence będzie zagadka:
Jak się nazywa osoba, która
Płacze, jak ciemna chmura?

Płacze, gdy każą umyć ci szyję.
Płacze, gdy chudnie; płacze, gdy tyje.
Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.
Jak się nazywa? Beksa!”

- Jak się nazywa osoba, która bardzo często bez powodu płacze?

- Jak możemy takiej osobie pomóc?

Rodzic czyta drugą zwrotkę piosenki:

„Beksa, to jest taka pani,
Co się nie uśmiechnie za nic.
Nie ma mowy, nie ma nie,
Beksa ciągle mówi be.

Czeka nas dzisiaj trudne zadanie:
Jak wygnać z beksy to jej płakanie?
Jaką tu radę znaleźć dla beksy?
Uśmiech tu jest najlepszy.

Bekso, spróbuj, a zobaczysz,
Ile uśmiech w życiu znaczy.
Tylko ten się czuje źle,
Kto bez przerwy mówi be.”

- Jaką radę daje beksie piosenka? (żeby się uśmiechała)

Pioseneczka do posłuchania: https://www.youtube.com/watch?v=Gdx9YZupplI


3. „Tańczymy labada”- zabawa przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4

Zachęcam do wspólnego tańca razem z maluszkiem, po skończonej zabawie pytamy dziecko jak się teraz czuje? Jakie uczucia mu towarzyszą lub towarzyszyły podczas wspólnej zabawy? :)


4. „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać” E. Szelburg-Zarembina; rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza.

„Ciemności nie trzeba się bać”

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,

Bo w ciemnym pokoju czar może się stać…

Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,

Lampa Aladyna czasami się świeci…

Ach! W ciemnym pokoju, wśród łóżka poduszek,

Spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…

Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno

Zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną…

Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,

Opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,

A wysoka czapla chodzi wciąż po desce

I pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?

Propozycja pytań:

  • Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać?
  • Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić?
  • Co widzisz, gdy jesteś w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego?
  • Jaką miłą postać chciałbyś/-chciałabyś zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?

3 latki- karta pracy nr 30 .

4 latki- karta pracy nr 38; kolorują strach na wróble https://img-ovh-cloud.zszywka.pl/1/0350/2719-strach-na-wroble.jpg


5. „Wesoły obrazek”- wyrażanie emocji poprzez środki niewerbalne, np. malowanie farbami.

Co będziemy potrzebować?

- białą kartkę A4

- farby

- waciki kosmetyczne

Dziecko słucha utworu muzycznego  „Wiosna A. Vivaldiego”, zanim przystąpi do pracy dziecko określa nastrój oraz tempo utworu. Za pomocą wacików kosmetycznych wykonuje obrazek, który podpowiada mu muzyka- w trakcie malowania cały czas słucha muzyki.

„Wiosna” A. Vivaldi    https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI


6. Zabawy z plasteliną:

- wyklejanie plasteliną kształtów: koła i kwadratu,

- dziecko nazywa przedstawione figury.

Rodzic rysuje kwadrat i koło (obrazek podglądowyhttps://image.flaticon.com/icons/svg/60/60722.svg ). Dziecko wykleja plasteliną czarną część koła (środka nie uzupełnia) w podobny sposób rysujemy kwadrat.


7. „Policz dźwięki ” zabawa matematyczna; przeliczanie w zakresie 1-6

Co będziemy potrzebować?

- makron spaghetti i makaron penne

- kartka A4

- instrument muzyczny, np. bębenek, jeżeli nie posiadamy instrumentu można go zastąpić, np.: garnkiem lub plastikową miską+ drewniana łyżka

Na jeden talerzyk dajemy makron spaghetti na drugi makaron penne i kratkę papieru dla dziecka. Następnie gramy na instrumencie (garnku lub misce), dziecko liczy, ile dźwięków usłyszało i kładzie przed sobą tyle makaronu. Po zabawie matematycznej dziecko układa z makaronu obrazek, może łączyć makaron z plasteliną.

Powrót do wyboru aktualności