Nagłówek Napis

Propozycje pracy dla dzieci 5-6 letnich

Dzień dobry! Kochane dzieci w tym tygodniu przeniesiemy się do krainy muzyki.

Temat: W krainie muzyki od 18.05. do 22.05 2020r.

 Muzykę odbieramy za pomocą naszych uszu. Słyszymy ją. Ale nie wszystko, co słyszymy, stanowi muzykę. Istnieją odgłosy i poszczególne dźwięki. Niemal bez przerwy jesteśmy otoczeni dźwiękami - nawet w nocy, gdy jest cicho jak makiem zasiał, słyszymy ciche tykanie budzika lub odległe kipienie w kaloryferze. Dźwięk można wytworzyć w różnorodny sposób, za pomocą naszego głosu, instrumentów, aparatów technicznych, ale także wszystkich otaczających nas rzeczy - w domu, samochodzie, w drodze w mieście lub w przyrodzie. Gdy wiatr szumi wśród liści drzew, wesoło pluska strumyk lub deszcz uderza w okienne szyby, zawsze powstaje przy tym dźwięk.

Obejrzyjcie zabawną bajkę o Elmo, który także poszukuje muzyki. Na kanale YouTube pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=cT56x29aEfk

2. Czy wiecie, że….

MUZYKA MOŻE BYĆ: 

SMUTNA LUB WESOŁA

Czy wiecie, że muzyka może mieć rożny nastrój np. smutny lub wesoły posłuchajcie i pobawcie się. Spróbujcie rozróżnić i na dźwięki wesołe tańczcie lub podskakujcie wesoło, a na smutne dostosujcie swój taniec, ruch do jej smutnego charakteru:

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

SZYBKA LUB WOLNA

(Wsłuchajcie się uważnie, mamy tu różne tempo- poruszajcie się powoli jak żółw lub szybko jak króliczek)

Posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

CICHA LUB GŁOŚNA

Posłuchajcie, kiedy muzyka gra głośno maszerujcie i tupcie głośno o podłogę, kiedy gra cicho skradajcie się cichutko jak myszki. Lubicie jak jest głośno czy cicho?

https://www.youtube.com/watch?v=rOuvaOIStXU

WYSOKO LUB NISKO

I jeszcze jedna zabawa w rozróżnianie dźwięków, co robić dowiecie się z filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=GwYNHuNtRGI

3. Gra na szklankach.

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

Do przygotowania tego wodnego instrumentu potrzebne będą:

- szklanki (ważne, żeby były tego samego kształtu)

- butelka wody

- barwniki spożywcze/farba

- pałeczka od dzwonków lub zwykła łyżeczka

Wykonanie:

-Wlej wodę do szklanek. Do jednych więcej, do innych mniej. Jeśli chcesz uzyskać konkretne

dźwięki, musisz sprawdzać pałeczką lub łyżeczką, czy dany dźwięk ci odpowiada. Jeśli

chcesz uzyskać wyższy, wystarczy wylać trochę wody, jeśli interesuje cię niższy dźwięk, to

dolej wodę.

-Kiedy już uzyskasz odpowiednie brzmienie swoich szklanek wybierz kilka kolorów

barwników spożywczych. Na końcówce łyżeczki przenieś odrobinę jednego barwnika do

pierwszej szklanki. Do każdej szklanki wystarczy dosłownie szczypta jednego barwnika.

-Weź do ręki pałeczkę lub zwykłą łyżeczkę i graj, twórz własną wodną muzykę.

Miłej zabawy!

4. Dziś skupimy się na jednym instrumencie- a jakim?

Posłuchaj tych pięknych dźwięków:

https://www.youtube.com/watch?v=yVF5TYfUeVs

Czy już wiesz? To harfa.

https://www.youtube.com/watch?v=yem1cDIubMk

5. Dziś poznamy kolejną literkę, czy domyślasz się już jaką?

To „H” jak HARFA

H A R F A

- Spróbuj podzielić wyraz HARFA na sylaby, ile ich jest? (2)

Spróbuj zrobić to tak jak bawimy się w przedszkolu- zaproponuj jakiś gest (np. podskoki, uderzenie o kolana itp.) który wykonasz rytmicznie, zgodnie z podziałem wyrazu na sylaby.

- A teraz przegłoskuj  - ile jest tam głosek? (5)

- Czy znasz inne wyrazy rozpoczynające się głoską „h”-wymień kilka!

- Przyjrzyj się literce „H”- co przypomina ci swoim kształtem?

Jak napisać tę literkę, sprawdź:

https://www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s  i wykonaj zad. w kartach pracy str. 16 i 16a(literka H,h)

Powrót do wyboru aktualności