Nagłówek Napis

Z RODZINĄ NAJLEPIEJ

Moja wesoła rodzinka ;-))))))

15. Moja wesoła rodzinka - piosenka do nauki na pomięć (internet) 

My rodzinę dobrą mamy, 

zawsze razem się trzymamy! 

I choć czasem czas nas goni,

my jak palce jednej dłoni ! 

Mama, tata, siostra, brat 

i ja to mój mały świat!

Dużo słońca,czasem grad- 

to wesoły jest mój świat! 

Mama zawsze kocha czule ,

ja do mamy się przytulę,

w bólu,żalu i rozterce,

bo ma mama wielkie serce ! 

Mama,tata,siostra,brat ...................

Z tatą świetne są zabawy,

z nim świat robi się ciekawy!

Tata ma pomysłów wiele,

jest najlepszym przyjacielem! 

Mama,tata,siostra,brat....................

Gdy napsocę i nabroję,

siedzę w kącie ,bo się boję! 

Tata skarci,pożałuje,

a mamusia pocałuje ! 

Mama,tata,siostra,brat ....................

Kiedy nie ma taty, mamy 

wszyscy sobie pomagamy !

I choć sprzątać nie ma komu ,

jest wesoło w naszym domu ! 

Mama,tata,siostra,brat.........

Można przeprowadzić krótką rozmowę na temat tego wiersza .

- Dziecko opowie o wskazanych członkach rodziny , 

- Spróbuje policzyć ile razy w tym wierszu pojawiło się słowo - mama .

- Z ilu zwrotek składa się piosenka .

Następnie uczymy jej na pamięć wers po wersie .

 

16.Dom to .............. - zabawa dydaktyczna .(skojarzenia) 

Dziecko kilkakrotnie próbuje wymyślić i dokończyć zdanie .

 

17. Rodzina - opowiadanie własne .

Dziecko snuje opowieść o wszystkich , swoich członkach rodziny , 

uwzględniając ich charakterystyczne cechy dotyczące wyglądu i charakteru ( zachowania).

Dbamy o komunikatywność wypowiedzi , zwłaszcza dzieci starszych .

 

18. Wprowadzenie literki H,h .- 6- l 

Można zadać dziecku zagadkę - Jak nazywa się instrument muzyczny 

zaczynający się na literkę - h , lub przytoczyć wierszyk , w którym 

znajdują się wyrazy zaczynające się na tą literkę .Dziecko układa schemat , następnie model wyrazu np harfa -(głoski białe, potem kolorowe) .

Pokazujemy jak wygląda literka .

Dziecko określa z jakich części się składa.

Mówi o swoich skojarzeniach z innymi literkami , może przedmiotami.

Rysuje literkę w powietrzu, na dywanie.

Wymyśla nazwy imion zaczynających się na tą literkę . 

Próbuje napisać po śladzie nową literkę , a następnie 

przeczytać nowy tekst . 

Dzieci młodsze pracują w kartach pracy wykonując kolejne ćwiczenia , 

a maluszki kolorują kolorowanki tematycznie związane z świętem matki i ojca . 

MIŁEGO WEEKENDOWEGO WYPOCZYNKU . 

Powrót do wyboru aktualności