Witam moje kochane Ananaski :)
Czas płynie szybko, a my ciągle nie możemy spotkać się w naszym przedszkolu, które jest takie puste i smutne bez waszego śmiechu. Zaczynamy kolejny tydzień, który poświęcony zostanie rodzinie, która odgrywa w naszym życiu najważniejszą rolę. Życzę Wam zdrówka i dbajcie o siebie
1.Zgaduj zgadula:
To z nimi mieszkamy,
bardzo ich kochamy.
Często są zmęczeni,
więc im pomagamy. ( rodzice)
2. Oglądanie rodzinnych fotografii – rozmowa podczas oglądania zdjęć rodzinnych
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
- Kim jesteś dla mamy, dla dziadka ?
- Co najbardziej lubi robić twoja mama, tata ?
- Czym najchętniej bawi się twoja siostra,brat?
3. Zapoznanie z wierszem ,, Mama ma zmartwienie’’ Danuty Wawiłow
,, Mama ma zmartwienie’’
Mama usiadła przy oknie
Mama ma oczy mokre
Mama milczy i patrzy na ziemię
Pewnie ma jakieś zmartwienie…
Zrobiłam dla niej teatrzyk,
O ona wcale nie patrzy…
Przyniosłam w złotku orzecha ,
A Ona się nie uśmiecha…
Usiądę sobie przy mamie
Obejmę mamę rękami
I tak jej powiem na uszko:
,, Mamusiu, moje jabłuszko!
Mamusiu moje słoneczko!’’
Mama uśmiechnie się do mnie
I powie ,, Moja córeczko!’’
4. Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania:
- kto wystąpił w wierszu?
- w jakim nastroju była mama dziewczynki?
- co próbowała zrobić dziewczynka ?
-jak pomogła mamie?
5. Praca z wierszem ,, Wesoły tata’’ Piotra Pollak
,,Wesoły tata’’
Mój tata jest niepoważny,
Ciągle się ze mnie śmieje.
Kiedy ja mówię:
- wciąż rosnę!
On mówi:
- skąd, Ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
Zostawiasz ser i warzywa,
Wciąż wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
Tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
Że w krasnoludka się zmienisz,
Będziesz się kąpać w akwarium
I drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,
Tylko z chomikiem lub z myszką.
Ja na to:
- dobrze, tato
Jutro na obiad zjem wszystko.
Ale Ty razem ze mną
Chrup marchew i sałatę,
Bo jak się zmienię w zająca,
Chcę mieć zająca – tatę.
6. Po przeczytaniu wiersza zadajemy pytania:
- o czym był wiersz?
-kto wystąpił w wierszu?
-z czego śmiał się tata chłopca?
-dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę?
7. Dzieci siedzą wspólnie z rodzicami i proponujemy im, żeby dokończyły zdania dotyczące ich rodziny np.
- Kocham mamę i tatę tak bardzo jak ........
- Moja rodzina to .......
- Z mamą i tatą najbardziej lubię robić..........
8. Praca plastyczna- wspólne rysowanie dłoni na kartce. Pozwólmy dziecku odrysować swoją dłoń, a następnie ozdobić ją wg własnego pomysłu.