Nagłówek Napis

Witam moje kochane Ananaski :)

Czas płynie szybko, a my ciągle nie możemy spotkać się w naszym przedszkolu, które jest takie puste i smutne bez waszego śmiechu. Zaczynamy kolejny tydzień, który poświęcony zostanie rodzinie, która odgrywa w naszym życiu najważniejszą rolę. Życzę Wam zdrówka i dbajcie o siebie 

1.Zgaduj zgadula:

To z nimi mieszkamy,
bardzo ich kochamy.
Często są zmęczeni,
więc im pomagamy. ( rodzice)

2. Oglądanie rodzinnych fotografii –  rozmowa podczas oglądania zdjęć rodzinnych
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
- Kim jesteś dla mamy, dla dziadka ?
- Co najbardziej lubi robić twoja mama, tata ?
- Czym najchętniej bawi się twoja siostra,brat?

3. Zapoznanie z wierszem ,, Mama ma zmartwienie’’ Danuty Wawiłow

,, Mama ma zmartwienie’’

Mama usiadła przy oknie

Mama ma oczy mokre

Mama milczy i patrzy na ziemię

Pewnie ma jakieś zmartwienie…

Zrobiłam dla niej teatrzyk,

 O ona wcale nie patrzy…

Przyniosłam w złotku orzecha ,

A Ona się nie uśmiecha…

 

Usiądę sobie przy mamie

Obejmę mamę rękami

I tak jej powiem na uszko:

,, Mamusiu, moje jabłuszko!

Mamusiu moje słoneczko!’’

Mama uśmiechnie się do mnie

I powie ,, Moja córeczko!’’

4. Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania:

- kto wystąpił w wierszu?

- w jakim nastroju była mama dziewczynki?

- co próbowała zrobić dziewczynka ?

-jak pomogła mamie?

5. Praca z wierszem ,, Wesoły tata’’ Piotra Pollak

,,Wesoły tata’’

Mój tata jest niepoważny,

Ciągle się ze mnie śmieje.

Kiedy ja mówię:

- wciąż rosnę!

On mówi:

- skąd, Ty malejesz!

Nie lubisz kaszy na mleku,

Zostawiasz ser i warzywa,

Wciąż wcale nie rośniesz, nie tyjesz,

Tylko wciąż ciebie ubywa!

Staniesz się taki malutki,

Że w krasnoludka się zmienisz,

Będziesz się kąpać w akwarium

I drzemać w mojej kieszeni.

Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,

Tylko z chomikiem lub z myszką.

Ja na to:

- dobrze, tato

Jutro na obiad zjem wszystko.

Ale Ty razem ze mną

Chrup marchew i sałatę,

Bo jak się zmienię w zająca,

Chcę mieć zająca – tatę.

6. Po przeczytaniu wiersza zadajemy pytania:

- o czym był wiersz?

-kto wystąpił w wierszu?

-z czego śmiał się tata chłopca?

-dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę?

7. Dzieci siedzą wspólnie z rodzicami i proponujemy im, żeby dokończyły zdania dotyczące ich rodziny np.

- Kocham mamę i tatę tak bardzo jak ........

- Moja rodzina to .......

- Z mamą i tatą najbardziej lubię robić..........

8. Praca plastyczna- wspólne rysowanie dłoni na kartce. Pozwólmy dziecku odrysować swoją dłoń, a następnie ozdobić ją wg własnego pomysłu.

 

Powrót do wyboru aktualności