Nagłówek Napis

Propozycje zajęć dla gr. Sówek

Drodzy Rodzice! W tym tygodniu rozmawiamy o rodzinie. Będziemy utrwalać znajomość nazw związanych z relacjami w rodzinie, wzmacniać poczucie przynależności do rodziny. Pomysłów na wspólną zabawę rodzica i dziecka może być naprawdę wiele. To wy, Rodzice, wiecie najlepiej, jaka wspólna aktywność najbardziej odpowiada upodobaniom waszych pociech. „Dzieci bardziej niż inni potrzebują mieć zupełną pewność, że są kochane przez tych, którzy mówią, że je kochają”- Michel Quoist A co daje większą pewność bycia kochanym i ważnym niż dobrze spędzony wspólnie czas?

  • Zabawa „Znajdź mamę”

Dajemy dziecku po 8 liter M i A. Dziecko układa na podłodze wyraz MAMA z czterech kartoników, w czterech rzędach jeden pod drugim. Litery układa w odstępach (by pomiędzy nimi można było położyć stopę) Następnie dziecko porusza się po planszy zgodnie ze wskazówkami rodzica. Wskazówki dotyczą kierunków, np. w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu, powinny doprowadzić dziecko do zebrania wyrazu mama. Kiedy dziecku uda się zebrać wszystkie litery (cztery wyrazy MAMA) należy uzupełnić planszę i zamienić się z dzieckiem miejscami (dziecko kieruje rodzicem).

Zadaniem taty jest pomoc w nauce piosenki (właściwie przypomnienie, gdyż poznaliśmy ją). Natomiast zadaniem mamy jest nic nie wiedzieć o piosence-niespodziance dla niej

  • Układanie bukietu dla mamy – rysowanie kwiatków

Mała instrukcja - https://www.youtube.com/watch?v=aStClA3lRzI

  • Wiersz „Mój tato”

„Mój tato” Bożena Forma
Chodzimy z Tatą na długie spacery,
 mamy wspaniałe górskie rowery.
 Po parku na nich często jeździmy
 i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
 i śnieżnym szalem wszystko okrywa,
 bierzemy narty i śnieżne szlaki
 wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
 Często chodzimy razem do kina,
lubimy kiedy dzień się zaczyna.
Mam swego Tatę - to wielkie szczęście,
życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

Pytania do wiersza
- Jak ma na imię twój tato?
- Jak wygląda?
- Jaki jest?
- Co lubisz z nim robić?
- Kim jest z zawodu?

  • Mój tata w pracy – praca plastyczna dowolną techniką

Dziecko przedstawia swojego ojca w pracy, na koniec opowiada o swoim rysunku.

  • „Rodzina” – opowiadanie ilustrowane ruchem

Czytamy opowiadanie, dziecko ilustruje go ruchem – stara się wykonywać ruchy opowiedziane przez nas; ponadto za każdym razem gdy usłyszy słowo „brat” robi przysiad, „siostra” podskakuje.

 Pewnego dnia rodzeństwo – brat i siostra - wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu (dzieci przesuwają się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Oddzielili się od siebie. Co muszą teraz zrobić brat i siostra, żeby się spotkać? Ile kroków i w którą stronę muszą wykonać? Dziecko szukają rozwiązania, sprawdzając jego poprawność, Rodzic kontynuuje. Udało się! Brat z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu…
kontynuujemy opowieść w podobny sposób tak długo aż dziecko znajdzie się przy nas.

  • Piosenka „Moja wesoła rodzinka” – słuchanie

Zachęcamy dziecko do wysłuchania piosenki i policzenia, ile razy występuje w niej słowo „mama”.
https://www.youtube.com/watch?v=dxKA0073O34

  • Nasze zdjęcia

Odszukiwanie na rodzinnych fotografiach członków rodziny, np. z lewej strony mamy stoi babcia, ciocia ubrana jest na różowo itp., opowiadanie historii związanych ze zdjęciami.

Wszystkim mamom moich wychowanków, z okazji ich święta, składam serdeczne życzenia, przede wszystkim zdrowia, cierpliwości i zadowolenia ze swoich pociech :)

Powrót do wyboru aktualności