Nagłówek Napis

Kochane Ananaski!

Dzisiaj jest dzień wyjątkowy, bo rozpoczął się czerwiec, a jego pierwszy dzień jest świętem wszystkich DZIECI!!! Zatem wszystkim dzieciom, zarówno tym małym jak i tym dużym, z okazji Dnia Dziecka życzę uśmiechu od ucha do ucha, mnóstwa okazji do beztroskiej zabawy, wspaniałych przyjaciół oraz wyjątkowych prezentów! Zapraszam do wspólnej zabawy!

1.Wiersz- ”Jestem dzieckiem” Doroty Kossakowskiej.

Jestem dzieckiem i lubię się bawić.
Bardzo chętnie poznaję świat.
Mam przyjaciół i ważne sprawy,
Chociaż jeszcze niewiele mam lat.
Tak jak każdy chcę być szczęśliwy,
Mieć malutkie i wielkie marzenia.
I codziennie z radością oglądać
Jak nasz świat bardzo szybko się zmienia.
Chcę mieć prawo do nauki, spokoju,
Bezpieczeństwa w szkole i w domu.
Chcę też wierzyć, że nigdy nic złego
Nie stanie się nikomu.
2. Rozmowa na temat wiersza
- Co lubi robić dziecko?
- Czego pragnie?
- Jakie prawa chce mieć dziecko?
- w co chce wierzyć?
3. „Pantomima” – zapraszam do zabawy dramowej. Rodzicu wymień cechy i upodobania, które różnią ludzi, np.wysoki, niski, chudy, gruby, z bujnymi włosami, z brodą, lubi jeść lody, lubi jeść zupy, lubi jeździć na hulajnodze, lubi jeździć konno, a dziecko niech pokaże te cechy za pomocą gestów i mimiki. 
4. „Dotknij” – zabawa ruchowa 
Osoba prowadząca zabawę mówi „Zielone” i dziecko musi dotknąć czegoś zielonego. Osoba, która nie znajdzie rzeczy w zielonym kolorze, staje na środku i podaje nową komendę. Polecenia nie muszą ograniczać się tylko do kolorów, ale mogą dotyczyć też kształtów (okrągły, podłużny, kwadratowy itp.)

5. „Mamo, Tato porozmawiaj ze mną”. Poniżej zapisałam kilka mądrości życiowych, które wypowiedział wspaniały pedagog JANUSZ KORCZAK- człowiek kochający dzieci i niezwykle im oddany. Zaproś Ananasku Rodzica do przeczytania tych mądrości życiowych. Potem wspólnie porozmawiajcie na ich temat. Zapraszam serdecznie.

 

PROŚBY DZIECKA:
-Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.
-Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję- poczucia bezpieczeństwa.
-Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
-Nie rób ze mnie większego dziecka niż jestem. To sprawia, że przyjmuję postawę głupio dorosłą.
- Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmę się tym, co mówisz, jeśli porozmawiamy w cztery oczy.
-Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
-Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.
-Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.
-Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli. To, dlatego, nie zawsze się rozumiemy.
-Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami.
-Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty. To po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.
-Nie bój się miłości. Nigdy!
6. „Zabawy gazetami” - ćwiczymy oddech– gazetę targamy na małe kawałki. Będzie nam potrzebna słomka do picia. Przez słomkę wciągamy powietrze przy skrawku papieru i przenosimy w drugie miejsce. Możemy użyć w tym celu 2 pudełeczka i przenosimy papierowe kawałki z jednego do drugiego. Zabawa nr 2 – kładziemy skrawek gazety na talerzyku lub na dłoni i siłą wydechu przez słomkę wprowadzamy go w ruch. Są to świetne ćwiczenia usprawniające rozwój mowy.

7. ”Prawda- nieprawda”. Zabawa ta, ćwiczy logiczne myślenie. Jeśli zdanie będzie prawdziwe- zaklaszcz dłońmi, jeśli natomiast będzie nieprawdziwe- tupnij nogą w podłogę. Oto przykładowe stwierdzenia. Uważnie słuchaj. Zaczynamy.
-Nikt nie może zmuszać mnie do robienia złych rzeczy.
-Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
-Nikt nie może czytać moich listów bez mojego pozwolenia.
-Mogę bawić się z kolegami/ koleżankami, które lubię i sobie wybiorę.
-Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
-Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
-Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

8.  „Bańka w bańce” wyjdźcie do ogrodu na taras i wykonajcie eksperyment.
Przygotujcie:
1 łyżeczkę cukru
szklankę z wodą
2 łyżeczki płynu do naczyń
słomkę do picia napojów
łyżeczkę
Do szklanki z wodą wsypcie 1 łyżeczkę cukru. Dodajcie 2 łyżeczki płynu do naczyń. Pomieszajcie. Zwilżcie blat stołu powstałym płynem. Dmuchajcie przez słomkę na płyn wylany na blat stołu.https://www.youtube.com/watch?v=BaFejpsGhWE Wesołej zabawy!!!

9. „Co lata i hasa po łące”- rozwiązujemy zagadki słowne.
Poniżej znajdują się dla Ciebie zagadki. Zaproś Rodzica do ich przeczytania. Ty natomiast słuchaj uważnie, a potem postaraj się podać prawidłowe rozwiązanie. Słowo, które będzie rozwiązaniem zagadki - podziel na sylaby oraz jeśli potrafisz to na głoski.
Oto zagadki:
-Skaczą po łące, pływają w wodzie
Żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie(żaby; ża- by))
-Lata nad łąką w czerwonej kapotce
A na tej kapotce jest kropka przy kropce(biedronka; bie-dron- ka)
-Czy znacie takiego konika, co pięknie w trawie cyka(konik polny; ko- nik- pol- ny)
-Pracowite, małe, budują wspaniałe kopczyki, pałace
Szanujmy ich pracę(mrówki; mrów- ki)
-Ten piękny owad odwiedza kwiateczki
Ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki(motyl; mo- tyl)
-Ma dwa różki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie
Domek swój, jak sami wiecie, ciągle nosi na swym grzbiecie(ślimak; śli- mak)
-Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka
Przed nim żaby dają w wodę nurka(bocian; bo- cian).
Myślę, że poradziłaś/ poradziłeś sobie Ananasku  bez problemu, jednak to nie koniec! Wybierz teraz jedno z powyższych zwierząt lub owadów i postaraj się je narysować zgodnie ze swoim pomysłem na wiosennej łące. Możesz do tego celu wykorzystać dostępne materiały plastyczne. Praca może mieć również dowolny wymiar. Pamiętaj jednak o porządku w miejscu swojej pracy.

Życzę miłego dnia i wspaniałego świętowania Dnia Dziecka!

Powrót do wyboru aktualności