Nagłówek Napis

Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

                                        Z wizytą u moich rówieśników

 

Witamy serdecznie i zapraszamy dzieci i rodziców do wspólnej zabawy i pracy.

Oto propozycje na dzisiejszy dzień.

 

 

1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

- RAZEM -podawanie piłki - podawanie piłki górą , dołem, bokiem w prawo, bokiem          w lewo- cwiczenie powtarzamy kilka razy,

- CELOWNIE - ćwiczenie celności - ustawiamy na środku pokoju dużą piłkę ( lub coś w co można celować) , dziecko stoi w pewnej odleglości ( w zależności od wieku ) , dajemy mu małą piłeczkę ( np. tenisową ) i mają za zadanie trafić nią w dużą piłkę.

- ZŁAP MNIE, JEŚLI POTRAFISZ - ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu - dzieci stają przy ścianie z piłką , którą dzieci mają odbić od ściany i złapać ( 3-4 latki), ( 5-6 latki) natomiast mają odbić i złapać , a następnie muszą wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie                                         na piersiach.

- WZAJEMNE WSPARCIE - ćwiczenie współpracy. Dziecko leży na plecach. rodzic turla piłkę , dziecko trzyma rączki pod głową i podnosi nogi , by piłka swobodnie się przeturlała - ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

- SZCZUR - ćwiczenie zwinności - rodzic stoi na środku , trzyma w ręce skakankę i kręci nią dookoła własnej osi nisko nad ziemią. Dziecko przeskakuje na zmianę na prawej          i lewej nodze nad kręcącą się skakanką.

 2. KTO TO JEST ?- zabawa polisensoryczna . Zawiązujemy dziecku oczy. Ma ono za zadanie rozpoznać czlonka rodziny jedynie zmysłem dotyku. W tym celu dotyka jego wlosów, twarzy , ubrania. Po skończonej zabawie rodzic zadaje dziecku pytania :                                        W jaki sposób rozpoznaliście członka rodziny? Skąd wiedzieliście, kogo dotykacie?                                    Co by było gdyby, wszyscy mieli takie same oczy, nosy, włosy? Czy chcielibyście żyć                                 w świecie takich samych ludzi? Czy ludzie w innych krajach wyglądają tak samo jak ludzie w Polsce ? Czy m się różnią ?

3. KOLOROWY POCIĄG - wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza i rozmowa na temat jego treści. ( można przygotować flagi państw oraz ilustracje dzieci różnych narodowości ).

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,                                                                                                            w barwnych choragiewkach, kolorowych kwiatach.                                                                                            A w pociągu olbrzymia gromada,                                                                                                                        i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.                                                                                                           Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,                                                                                                               lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,                                                                                                         daję wam w podarku dwa duże kokosy,                                                                                                          a może nie wiecie, co to znaczy kokos?                                                                                                              To palmowy orzech, co rośnie wysoko.                                                                                                           

W niskim ukłonie czoło chylę,                                                                                                                                mam dla was figi i daktyle.                                                                                                                             Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,                                                                                                                                kto ma odwagę, niech wsiądzie.                

 Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki                                                                                                                  i pałeczkami jem ryż z miseczki.                                                                                                                          Piszę pędzelkiem, sypiam na matach,                                                                                                                    a mój podarek - chińska herbata.

Na zielonym stepie stado wołów pasam,                                                                                                           łapię dzikie konie za pomocą lassa.                                                                                                                    Lasso to jest długa, bardzo długa lina,                                                                                                                    a moja ojczyzna zwie się Argentyna.                

Francja jest złota i zielona,                                                                                                                                      Francja ma słodkie winogrona.                                                                                                                            Rodacy moi z tego słyną,                                                                                                                                      że robią wino , dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,                                                                                                                     w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.                                                                                        Kolorowy pociąg wesoła muzyka,                                                                                                                        a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.                                                                                                           Jak dobrze, jak miło, że zabrał i mnie.                                                                                                                 Śpiewamy piosenkę, bębenkanam brak,                                                                                                                a koła wirują: tak,tak,tak,tak,tak

- Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?

- Jak nazywają się kraje, z których pochodzily ?

- Kto pierwszy wsiadł do pociągu ?

- Kto wsiadł ostatni ?  Kto przyjechal na wielbłądzie ?

- Kto je ryż pałeczkami ?

 

4.KRAJE I ICH MIESZKAŃCY - zabawa językowa.                                                                                                                  

Dajemy dziecku kopertę, w której znajdują się nazwy krajów i ich mieszkańców. Dziecko dobiera napisy pasujące do siebie np. Polska-Polak, Anglia-Anglik,                         Francja-Francuz, Turcja-Turek lub inne. Po rozmowie o tym , jakie są różnice w znaczeniu tych pojęć wybieramy napis Polska,a zadaniem dziecka 5-6 letniego jest ułożenie wyrazów Polka i Polak, z liter alfabetu wcześniej przygotowanego.

5. DZUNGLA - zabawa ruchowa.

Dżungla, dżungla, jaka wielka dżungla,                                                                                                            poplątane zwoje dzikich lian.                                                                                                                            Mieszkał sobie w bambusowej chatce,                                                                                                              Ambo - Sambo wielkiej dżungli pan.

ref. Strusie mu się w pas kłaniają,                                                                                                                          małpy na gitarach grają,                                                                                                                                       Ambo tu, Ambo tam , Ambo tu i tam.

Ambo - Sambo doskonale znam go,                                                                                                                     węża się nie boi , ani lwa.                                                                                                                                  Dla swych dzikich , leśnych ulubieńców,                                                                                                         w dłoni coś smacznego zawsze ma.

ref. Strusie mu się w pas kłaniają,                                                                                                                             małpy na gitarach grają,                                                                                                                                     Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

Dzieci młodsze manipulują różnymi klockami budując domki w ktorych mieszkają ich rówieśnicy z innych krajów. 

Dzieci starsze pracują w kartach pracy wg. ustalonych zasad.                                                                        Pamietamy o czytaniu tekstów z książeczki i głoskowaniu wyrazów nzwiązujacych do aktualnej tematyki.

MILEJ ZABAWY

Powrót do wyboru aktualności