NASZE MARZENIA
Pociąg marzeń....
Nasze marzenia
,,Wszyscy mamy marzenia , ale nie wszyskie mogą się spełnić "
Witamy serdecznie wszystkich przedszkolaków i ich rodziców.
Bardzo za wami tęsknimy i wierzymy, że niedługo się spotkamy "
Oto propozycje na dzisiaj :
1. MOJA FANTAZJA - wysłuchanie nagrania piosenki, omówienie jej treści i nauka.
MOJA FANTAZJA
muz. Krzysztof Marzec, sł.Ewa Chotomska (www.youtube.com/watch?v=fJKRESz8ZhE)
Ref. Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref. Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref. Bo fantazja, fantazja...
- Jakie było szkiełko z piosenki?
- Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
- Jak inaczej możemy nazwać fantazję ?
Pytamy również dzieci o to :
- co to są marzenia ?
- czy wy macie jakieś marzenia?
- czy wszystkie marzenia sie spełniają ?
- czy marzenia są potrzebne ?
Rodzic zwraca uwagę, że wszyscy mamy marzenia, ale nie wszystkie mogą się spełnić.
2.TANIEC MARZYCIELA - zabawa ruchowa.
Improwizacja ruchowa , z wykorzystaniem kolorowych wstążek lub apaszek
do utworu MARZENIE MIŁOSNE Franciszka Liszta.(internet).
Dzieci tańczą słuchając utworu i wykorzystują ww. rekwizyt.
3.POCIĄG MARZEŃ - przygotowanie gazetki.
Z czasopism , gazet, kolorowanek, dzieci wycinają ( dzieci starsze-samodzielnie, dzieci młodsze przy pomocy rodzica),obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty do zabawy (np.piłki,drabinki,skakanki itp.) i naklejają na kartki w formacie A4. Mogą dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu. Rodzic łączy wszystkie kartki( w formie gazetki lub innej) i tworzy w ten sposób ,, pociąg marzeń ". Mozna zrobić zdjęcie gotowej pracy i przesłać do naszej administratorki Adrianki, która wrzuci je na stronę.
4. PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY - zabawa ruchowo - twórcza inicjowana opowiadaniem rodzica. Rodzic mówi :
,, Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy , kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić , trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają wam na ramionach, dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zmieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie się jeszcze stać ? - ( naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta ). Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyślcie ruchy, które pozwolą wam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata. Rodzic wyraźnie zaznacza zakończenie zabawy i wyjś -cie z roli.
5.SKARBY Z WYSPY MARZEŃ - zabawa sensoryczna - Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem . Wkłada do niego różne przedmioty. Dzieci rozpoznają przedmiot jedynie po dotyku. Dzieci starsze oprócz podania jego nazwy, dzielą ją na sylaby, głoski , jaką głoskę słyszymy na początku, jaką na końcu a jaką w środku, a potem próbują wymyslić do niej rym.
6. W dalszym ciagu pracujemy z kartami pracy, wykonujac kolejne ćwiczenia , zgodne z obowiazującym tematem.
MIŁEJ ZABAWY I CIEKAWYCH EFEKTÓW PRACY - POZDRAWIAMY