Nagłówek Napis

NASZE MARZENIA

Pociąg marzeń....

                                                     Nasze marzenia

 

                ,,Wszyscy mamy marzenia , ale nie wszyskie mogą się spełnić "

 

Witamy serdecznie wszystkich przedszkolaków i ich rodziców.

Bardzo za wami tęsknimy i wierzymy, że niedługo się spotkamy "

Oto propozycje na dzisiaj :

 

1. MOJA FANTAZJA - wysłuchanie nagrania piosenki, omówienie jej treści i nauka.

MOJA FANTAZJA

muz. Krzysztof Marzec, sł.Ewa Chotomska (www.youtube.com/watch?v=fJKRESz8ZhE)

 

Ref. Bo fantazja, fantazja,

bo fantazja jest od tego,

aby bawić się, aby bawić się,

aby bawić się na całego.

 

To szkiełko wszystko potrafi,

na każde pytanie odpowie.

Wystarczy wziąć je do ręki

i wszystko będzie różowe.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

dosypać ziarnko fantazji

i już za chwilę można

dolecieć aż do gwiazdy.

 

Ref. Bo fantazja, fantazja...

 

To szkiełko nigdy nie płacze,

zawsze jest w dobrym humorze.

To szkiełko wszystko rozumie,

każdemu chętnie pomoże.

 

Wystarczy wziąć je do ręki,

ziarnko fantazji dosypać

i już za chwilę można

z panem Kleksem w świat pomykać.

 

Ref. Bo fantazja, fantazja...

- Jakie było szkiełko z piosenki?

- Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?

- Jak inaczej możemy nazwać fantazję ?

Pytamy również dzieci o to :

- co to są marzenia ?

- czy wy macie jakieś marzenia?

- czy wszystkie marzenia sie spełniają ?

- czy marzenia są potrzebne ?

 

 

Rodzic zwraca uwagę, że wszyscy mamy marzenia, ale nie wszystkie mogą się spełnić.

 

2.TANIEC MARZYCIELA - zabawa ruchowa.

Improwizacja ruchowa , z wykorzystaniem kolorowych wstążek lub apaszek

do utworu MARZENIE MIŁOSNE Franciszka Liszta.(internet).

Dzieci tańczą słuchając utworu i wykorzystują ww. rekwizyt.

 

3.POCIĄG MARZEŃ - przygotowanie gazetki.

Z czasopism , gazet, kolorowanek, dzieci wycinają ( dzieci starsze-samodzielnie,                   dzieci młodsze przy pomocy rodzica),obrazki przedstawiające różne sprzęty i przedmioty                      do zabawy (np.piłki,drabinki,skakanki itp.) i naklejają na kartki w formacie A4. Mogą dorysować niektóre elementy lub ramki, komponować obraz techniką kolażu. Rodzic łączy wszystkie kartki( w formie gazetki lub innej) i tworzy w ten sposób ,, pociąg marzeń ". Mozna zrobić zdjęcie gotowej pracy i przesłać do naszej administratorki Adrianki, która wrzuci je na stronę.

4. PO DRUGIEJ STRONIE TĘCZY - zabawa ruchowo - twórcza inicjowana opowiadaniem rodzica. Rodzic mówi :

,, Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy , kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić , trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają wam na ramionach, dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zmieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie się jeszcze stać ?    - ( naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta ). Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyślcie ruchy, które pozwolą wam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata. Rodzic wyraźnie zaznacza zakończenie zabawy i wyjś -cie z roli.

5.SKARBY Z WYSPY MARZEŃ - zabawa sensoryczna - Rodzic przygotowuje pudełko z wyciętym otworem . Wkłada do niego różne przedmioty. Dzieci rozpoznają przedmiot jedynie po dotyku. Dzieci starsze oprócz podania jego nazwy, dzielą ją na sylaby, głoski , jaką głoskę słyszymy na początku, jaką na końcu a jaką w środku, a potem próbują wymyslić do niej rym.

6. W dalszym ciagu pracujemy z kartami pracy, wykonujac kolejne ćwiczenia , zgodne z obowiazującym tematem.

MIŁEJ ZABAWY I CIEKAWYCH EFEKTÓW PRACY - POZDRAWIAMY

 

 

Powrót do wyboru aktualności