Nagłówek Napis

Witam maje Ananaski

Mija nam nam kolejny tydzień. Kolejny bez waszej obecności w przedszkolu, które bez waszej radości i uśmiechów jest puste i smutne. W tym tygodniu zajmiemy się tematem zwierząt małych i dużych. Tych, które mieszkają na wsi, ale i również tych mieszkających w zoo. Zapraszam do zajęć i życzę miłego słonecznego tygodnia.

1.Zobaczcie i posłuchajcie ciekawostek o zwierzętach małych i dużych razem z przedszkolakami z „Domowego Przedszkola”

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

2. W gospodarstwie było gwarno i wesoło. Wiecie już jak wyglądają zwierzęta na wiejskim podwórku, jakie mają zwyczaje. Potraficie rozpoznać je po kształcie? Spróbujcie rozwiązać zagadki. Zaczynamy!

https://youtu.be/B3GWjOfgEDs

3. „Na wiejskim podwórku” – słuchanie wiersza Stanisława Kraszewskiego połączone z rozmową tematy. Rodzic czyta wiersz, a następnie pyta dziecko o jego treść.

• Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
• Co przytrafiło się zwierzętom na podwórku?


Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.


Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł, czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy:„Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Znalazło mamę każde dzieciątko!

4. Zabawa dydaktyczna: ,, Jakie to zwierzę?"
Zadaniem dzieci jest dokończyć porównania podawane przez rodzica, dobierając odpowiednią nazwę zwierzęcia, następnie dzieląc ten odgadnięty wraz na sylaby;

Groźny jak... (lew)
Uparty jak ... (osioł)
Łagodny jak ... (baranek)
W wodzie czuje się jak ... (ryba)
Powolny jak ... (żółw)
Łazi po płotach jak ... (kot)
Dumny jak ... (paw)
Mądry jak ... (sowa)
Głodny jak ... (wilk)
Pracowity jak ... (mrówka)
Przebiegły jak ... (lis)

5. Rozwiązywanie zadań z treścią. Układanie działań matematycznych ( wykorzystujemy do przeliczania kredki, pałeczki itp.)
- Na drzewie siedziały 4 małpki, 2 małpki zeskoczyły z drzewa.                                              Ile małpek zostało na drzewie?
-Na wybiegu dla zwierząt stały 3 żyrafy i 4 zebry.                                                                           Ile zwierząt było razem na wybiegu?
- Na wybiegu stało 10 słoni. Po chwili 4 słonie odeszły.                                                           Ile słoni zostało na wybiegu?

6.  „Gospodarstwo Agatki” – zabawa ruchowo-naśladowcza połączona z ćwiczeniami.

Rodzic zaprasza dziecko do zabawy, wyjaśniając, iż podczas jej trwania zamienią się one w różne zwierzęta i będą naśladować ich odgłosy oraz sposób poruszania się.
 

Mała Agatka na wsi mieszkała i co dzień rano wcześnie wstawała (przeciągają się i ziewają kilkakrotnie). Razem z Agatką wstawały zwierzęta (podskoki), o których dziewczynka zawsze pamięta. Każde zwierzę wita się jak umie (ukłony), bo każde zwierzę swój język rozumie. Witają się kury, koty, kaczki, psy, itp..

 

 

Powrót do wyboru aktualności