PO ŁĄCE BIEGA LATO
Kolory lata...
Kolory Lata
Witamy wszystkie dzieci i wszystkich rodziców.
Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi .
W tym tygodniu naszym tematem będzie lato.
Temat na dzisiaj : Kolory lata.
1. ,, Rabe, rabe ''- zabawa ruchowa : Dzieci stają i wykonują ruchy zgodnie z umową:
Rama, raba 2 klaśnięcia w dłonie
dyc, dyc, dyc 3 uderzenia w kolana
Skacze koń przez płotki , hyc! wysokie podskoki
Ribi, ribi 2 klaśnięcia w dłonie
cza, cza, cza 3 uderzenia w kolana
Krowa czarne łaty ma. dotykanie się dłońmi po całym ciele, od głowy do stóp
Rubu, rubu 2 klaśnięcia w dłonie
fi, fi, fi 3 uderzenia w kolana
Mała świnka robi, kwi! kucanie i formowanie z dłoni koła-ryjka,przykładanie go do ust
Rebe, rebe 2 klaśnięcia w dłonie
tyku, tyku 2 uderzenia w kolana
kogut pieje kukuryku! stanie na jednej nodze z rozłożonymi rękami
2.,, Po łące biega lato ''- słuchanie piosenki ( można ją znaleźć w internecie) i rozmowa na temat jego treści.
Zapraszamy dzieci do rozmowy : Jaką mamy porę roku ? Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie ? Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu? Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim miejscu - zgodnie z piosenką można spotkać lato.
Po łące biega lato
sł.B. Lewandowska, muz. K.Kwiatkowska
Po łące biega lato.
Uwija się jak bąk.
,, Dzie dobry''- mówi kwiatom
I pieści każdy pąk.
Ref: Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą droge nam.
Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref: Kto chce się z latem spotkać...
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone
Bo łąka mu się śni.
Ref: Kto chce się z latem spotkać...
Po wysłuchaniu piosenki prosimy dzieci o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato. Następnie prosimy dzieci , aby powtarzały tekst piosenki wers po wersie i ilustrowały ruchem jego treść. Możemy podsunąć jakieś propozycje tych gestów. Dzieci próbują śpiewać piosenkę.
3.,, Lato czarodziej''- zabawa muzyczno - ruchowa. Rodzic będzie grał rolę Lata . Lato trzyma w rękach dwie pokrywki od garnków, którymi będzie mogło czarować. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z charakterem nagrania: marsz, bieg, podskok. Jezeli Lato zagra na pokrywkach, dzieci się zatrzymują, a rodzic wyłącza muzykę i mówi w co mają zamienić się dzieci, np. Samolot!, Żaba!, Wąż!, Piłka! Dzieci starają się odzwierciedlić ruchem to, co zaproponowało Lato. Naśladowanie trwa tak długo, dopóki Lato ponownie nie uderzy w pokrywki ( wówczas włącza muzykę i zabawa rozpoczyna się od początku).
4. ,, Obrazy lata''-ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenia. Rodzic kładzie na stoliku różne obrazki, a dzieci wyszukują wśród nich te, które kojarzą się z latem, np.motyle, słońce, muszla, morze, wiaderkoi łopatka, rower, leżak, maliny, truskawki, kwiaty,zieleń, biedronka, okulary, wiśnie. Kazde dziecko wybiera obrazek , nazywa go i określa: z ilu sylab składa sie jego nazwa, z ilu głosek, jaką głoskę słyszymy na początku,na końcu i w środku wyrazu. Jeśli obrazek kojarzy się z latem , przyklejamy go na kartkę. Kiedy znajdziemy kilka obrazków i przyleimy na kartkę , to podpisujemy gotową pracę ,, LATO''.
DALEJ DZIECI PRACUJĄ Z KARTAMI PRACY, WYKONUJĄC ĆWICZENIA ZGODNE Z AKTUALNĄ TEMATYKĄ.
ŻYCZYMY MIŁEJ PRACY I ZABAWY