Nagłówek Napis

Propozycje pracy dla dzieci 5-6 letnich

Dzień dobry w kolejnym tygodniu pracy zdalnej.

Temat tygodnia:  Zwierzęta duże i małe od 08.06.20r, do 12.06.20r.

 

1.Drodzy rodzice, kochane dzieci aktualną propozycją jest gra multimedialna polegająca na klasyfikacji zwierząt dużych i małych. Do gry dołączają Państwo poprzez wejście w link:

https://wordwall.net/resource/2619569

Klikając „START” rozpoczyna się gra.

 

Tutaj ważna będzie Państwa pomoc, przeczytajcie dziecku jaka wielkość zwierząt znajduje się po prawej stronie na górze i na dole. Następnie poproście dziecko, aby nazywało zwierzęta i przeciągnęło je do poprawnego zbioru.

 

Po zakończeniu segregowania należy kliknąć „SUBMIT ANSWERS” – gra podlicza ilość poprawnych odpowiedzi i pojawia się informacja z wynikami.

 

„LEADERBOARD” – tabela wyników.

 

„SHOW ANSWERS” – pokazuje poprawne odpowiedzi.

 

„START AGAIN” – można zagrać jeszcze raz.

Miłej gry!

 

2. „Kaczki na wodzie” – ćwiczenia tułowia.

Dziecko wykonuje przysiady, podnosi wyimaginowany kamień i naśladuje puszczenie „kaczki” na wodzie – rzuty prawą i lewą ręką.

 

„Zanurzamy się” – zabawa skoczna.

Dziecko wykonuje kilka sprężystych podskoków obunóż w miejscu i przysiad podparty – zanurza się w wodzie.

 

„Niedźwiedź zasypia” – ćwiczenia uspokajające.

Dziecko w siadzie skulnym, z głową zbliżoną do kolan robi wydech. Następnie w siadzie prostym, ze wzniesionymi ramionami robi wdech.

 

3. Jakie słyszysz zwierzę?” – zabawa dźwiękowa.

 

Potrzebne będą:

 

-nagranie z odgłosami zwierząt;

https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU

 

R. odtwarza nagranie odgłosów wydawanych przez różne zwierzęta. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie zwierzę właśnie słyszały.

 

3. Rysowanie zwierzęcia zgodnie z instrukcją obrazkową.

 

Potrzebne będą:

- kartka;

- ołówek;

 

Rodzic włącza filmik Rysowanie lwa- krok po kroku. Dziecko po obejrzeniu stara się narysować lwa według wskazówek.

Rysowanie lwa- krok po kroku

https://www.youtube.com/watch?v=SWSAslVavCU

lub praca plastyczna lew i żyrafa pod linkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpHcxksoUvE

Żyrafa

https://www.youtube.com/watch?v=bGyeydHVCkg

 

4.  Zabawa pantomimiczna ,,Zwiedzamy dżunglę”.

 

Rodzic czyta tekst a dziecko uważnie słucha i powtarza ruchy.

 

Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie kolan) a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki , szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę (ruchy rękoma na boki). Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć, albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach). Ciiiii ! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka- chcesz to się pobawimy. Pomałpujmy tak jak ona (dziecko naśladuje ruchy rodzica) np. drapie się po plecach, skacze na jednej nodze, itp.).Dość zabawy chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa.(naśladujemy schodzenie z drzewa).Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki).Uwaga! Krokodyl (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla), a tam płynie hipopotam(naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dziecko kładzie się na podłodze i sycząc porusza się po niej).Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami (dziecko macha ręką) .

Na powitanie zaśpiewajmy hymn (dziecko powtarza za rodzicem)

O, ale le

O, beri ,tiki, tonga

,masa, masa, masa

O, balua, balue.

 

Posłuchajcie piosenek:

Koala- piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=duTXY3591Ms

Papużki

https://www.youtube.com/watch?v=yw0zl1pncuA

5. Praca w ćwiczeniach str.34-38a

Powrót do wyboru aktualności