Nagłówek Napis

Propozycje zabaw i zajęć dla gr. "Żabek" 15.06. - 19.06.2020r.

Kochane Dzieci! W tym tygodniu zajmujemy się tematem: "Lato", będziemy obserwować pogodę za oknem, poznamy zjawiska atmosferyczne- jak należy zachowywać się podczas burzy i czego nie należy robić. Poznamy: kolory tęczy, czego potrzebuje roślinka do wzrostu :)

Temat tygodnia: „Lato”

15.06.- 19.06.2020r.


1. Nauka piosenki „Razem z latem” U. Piotrowska, M. Melnicka-Sypko

https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

1.Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.


2. Na początek film edukacyjny „Wzrost fasoli”

https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

„Ziarenko”

Małe ziarenko spało mocno, głęboko pod ziemią. Pewnego razu otworzyło jedno oko, ale wokół było bardzo ciemno i zimno.

- Eee… brrr… Nic ciekawego- poszło spać dalej. Pewnego wiosennego dnia ziarenko poczuło, że wokół niego robi się  coraz cieplej. Nie wiedziało, skąd to uczucie, ale było ono bardzo miłe. Kolejnego dnia Ziarenko poczuło, że coś je obmywa, a ziemia wokół jest coraz cieplejsza. Zapragnęło więcej i więcej obmywania i ciepła, zaczęło poszukiwać. Wysunęło jedną rękę, a tam brrrr zimno, wysunęło drugą rękę w przeciwym kierunku.

- Ojej, ciepło tak bardzo chce mi się pić, dużo pić, jeszcze i jeszcze- Ziarenko wyciągało rękę do ciepła i wody, aż nagle… stało się wokół bardzo jasno. Ziarenko zapłakało.

- Co się stało? Nic nie widzę!

- Przyzwyczaisz się do mego światła- pogłaskało je Słonko swym promykiem.

- Pomożemy ci- szepnął szumiący, ciepły Deszczyk.

Propozycja pytań:

  • Kto spał mocno pod ziemią?
  • Co podobało się Ziarenku, kiedy był jeszcze pod ziemią?
  • Co się działo z Ziarenkiem, kiedy Deszczyk dawał mu pić?
  • Czego potrzebuje roślinka żeby urosnąć?

3 latki, karta pracy nr. 37.

4latki karta pracy nr. 47

Zachęcam rodziców do zaangażowania dziecka w prace, w ogródku, może jeszcze się uda coś posadzić i obserwować rozwój roślinki :)


3. „Zjawiska atmosferyczne” - zagadki dźwiękowe.

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8&t=12s

W trakcie słuchania, dziecko próbuje nazwać usłyszane zjawiska atmosferyczne (wiatr, burza).

Po odsłuchaniu zagadek pytamy maluszka:

  • Jaką pogodę lubisz najbardziej, dlaczego?
  • A jaka pogoda według Ciebie jest niebezpieczna, dlaczego?

Audiobook  „Burza”

https://www.youtube.com/watch?v=liRrMXIFL-4

  • Co przydarzyło się dzieciom?
  • Co to jest burza?
  • Jak należy zachować się w czasie burzy na podwórku, czego nie należy robić?
  • Jak należy zachować się w czasie burzy będąc w domu, czego nie należy robić?

4 latki, karta pracy nr. 48


4. „Przepis na tęczę” rozmowa na temat treści wiersza.

Weź bukiecik polnych wrzosów

Dzbanek chabrowego sosu,

Szklankę nieba wlej pomału,

Garść niebieskich daj migdałów,

Dorzuć małą puszkę groszku,

Nać pietruszki wsyp po troszku!

Wrzuć pojęcia dwa zielone

I zamieszaj w prawą stronę,

Dodaj skórkę od banana,

Łąkę mleczy i stóg siana,

Szczyptę słońca, dziury z serka

I cytryny półplasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

Zapach świeżej mandarynki,

Pompon od czerwonych kapci,

Barszcz z uszkami dzieło babci…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

I gotowe…

Widzisz tęczę?

Propozycja pytań:

  • Z czego w wierszyku powstała tęcza?
  • Jak naprawdę powstaje tęcza?
  • Jak nazywają się kolory, które możemy zobaczyć w tęczy?

3 latki, karta pracy nr. 38.

4 latki, kolorowanie tęczy https://i.pinimg.com/originals/ea/ba/0a/eaba0aa27c1c625b39164efed347df30.jpg

Układanie puzzli z pokolorowanej tęczy, rodzic dzieli rysunek tęczy na 4 części, maluszek stara się ułożyć je w całość, następnie przykleja puzzle tęczy na kartkę.


5. Dla chętnych, piosenka w języku angielskim o tęczy.

https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc

  • tęcza- rainbow
  • czerwony- red
  • pomarańczowy- orange
  • żółty- yellow
  • zielony- green
  • niebieski- blue
  • fioletowy- purple
  • różowy- pink

    6. „Bajkowa gimnastyka” – zabawa ruchowa.

Rodzic mówi: Jesteś drewnianym ludzikiem Pinokiem – robisz pajacyki. Jesteś Kubusiem Puchatkiem – robisz przysiady. Jesteś Kopciuszkiem tańczącym na balu – obracasz się na palcach. Jesteś smerfem Osiłkiem – robisz pompki. Jesteś energiczną dziewczynką Maszą – biegasz po sali, wysoko podskakując.


7. „Pogoda”- praca plastyczno-techniczna.

Będziemy wykonywać pracę plastyczną o temacie „Pogoda”. Na początek proponuję razem z dzieckiem porozmawiać o pogodzie za oknem i jakie towarzyszą mu emocje w danym dniu.

Praca podglądowa:  https://i.ytimg.com/vi/928PGLsReSM/maxresdefault.jpg

Co będziemy potrzebować?

  • waciki kosmetyczne-chmurki
  • kolorowe kartki
  • klej, nożyczki

Powrót do wyboru aktualności