Nagłówek Napis

Witam Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

Kochane Ananaski przez kolejny tydzień będziemy zajmować się bardzo przyjemną i oczekiwaną przez nas wszystkich tematyką: lata i wakacji. Podczas ich trwania można w różny, ciekawy sposób spędzać wolne chwile. Jedni wyjeżdżają nad morze lub w góry, inni odwiedzają rodzinę w Polsce lub za granicą albo zostają w domu. Bez względu na to gdzie spędzicie tegoroczne wakacje mamy nadzieję, że obfitować one będą w wiele ciekawych przygód, miejsc czy znajomości. Zaczynamy.

1. Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.
Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! −
głośno do nas woła.
Nad morze i w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami
2. Rozmowa na podstawie wiersza
– Gdzie zatrzymało się lato?
- Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry)
- Jak powinniśmy zachowywać i czego nie powinniśmy robić podczas pobytu w lesie,
w górach, nad wodą?

3. Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych" J.Stec)
Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)

Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa.
Bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)

Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest...
(koniczyna)

4. „Co nas chroni przed słońcem?”-zagadki Magdaleny Wosik,
By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem.
(krem przeciwsłoneczny)
Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w ……………………..
(kapelusz)

Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem.
(parasol)
Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie,
gdy razi słońce.
(okulary przeciwsłoneczne)

5. Rozmowa z dziećmi (rozmowa kierowana), na wakacjach potrzebne nam są różne akcesoria. Rodzic wyjmuje z koszyka przedmioty związane z latem, a dzieci dzielą ich nazwy na sylaby: okulary, kapelusz, kostium, chusteczka, czapka.

 W jakiej porze roku są wakacje?

 -Jak można spędzać czas latem?”,

 -Co dzieci lubią najbardziej robić latem?”,

 -Jak się nazywa polskie morze, góry, jeziora?”;

6. Zabawa dydaktyczna "Wolno czy nie wolno”. Rodzic zadaje pytania dotyczące zasad odpowiedniego zachowania się podczas lata-wakacji
Ø Czy w czasie burzy można chować się pod drzewem?
Ø Czy można bawić się bezpiecznie na placu zabaw?
Ø Czy można wybiegać za piłką na jezdnię?
Ø Czy w czasie wakacji możemy brać słodycze od osób, których nie znamy?
Ø Czy w czasie wakacji, spaceru można oddalać się od rodziców?
Ø Czy w czasie wakacji można rozmawiać z nieznajomymi?
Ø Czy możemy poprosić o pomoc policjanta, kiedy się zgubimy?
Ø Czy w lesie można palić ognisko?
Ø Czy na wakacjach możemy się kąpać w miejscach do tego wyznaczonych?

7. Zabawa ruchowa „Bierzemy misia w teczkę jedziemy na wycieczkę”.
Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach, w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę. Uwaga wyruszamy najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać. Mamy bardzo ciężki plecak, wiec dużo nas to sił kosztuje. Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (należy naśladować ruchem, tak jakby wykonywało się te czynności). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (dzieci naśladują ruch koszenia trawy –rodzic demonstruje). Po takiej wycieczce wracamy do domu, zdejmujemy ciężki plecak i kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy (w tle słychać szum fal).

8. Zabawa logopedyczna- „Sprawny lodowy języczek„

Posłuchaj uważnie i powtarzaj wyraźnie za mamą lub tatą wierszyk o lodach (wierszyk ten możemy powtarzać kilkakrotnie w ciągu dnia).
„LODY”
LO-LO, LO-LO ZIMNE LODY
MAMY LATEM DLA OCHŁODY.
ELE-ELE, ELE-ELE,
ALE ICH NIEWIELE
JEMY, UL-UL-UL,
BO MIGDAŁKÓW BÓL
PO TYCH LODACH DŁUGO MAMY
GDY SIĘ NIMI OBJADAMY.

9. Praca plastyczna. Dziecko dostaje białą kartkę, farby, pędzle i wodę. Zadaniem przedszkolaków jest namalowanie letniego obrazka.

Miłej zabawy.

 

Powrót do wyboru aktualności